"Eu nu l-am cautat niciodata, pentru ca acest contract este la Ministerul Transporturilor. Eu am cerut sa mi se dea contractul, si Ministerul Transporturilor nu l-a gasit. Ca atare s-au declansat procedurile, inclusiv de natura penala", a spus Sova la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica de Pro TV, transmite MEDIAFAX.
Intrebat daca documentul a fost gasit, ministrul delegat a raspuns ca nu are informatii in acest sens.
"Este un dosar la Parchet, este formulata si o cerere de catre Corpul de Control al primului ministru la Bechtel, si Bechtel a promis ca ne va trimite o copie legalizata a contractului ca sa il avem. Eu anticipez ca undeva in februarie-martie la anul va fi, si va fi si publicat", a afirmat el.
Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine, condus de Sova, a depus la DNA, in 20 august, o plangere penala pentru neglijenta in serviciu privind protectia informatiilor clasificate, ca urmare a lipsei exemplarului original al contractului cu Bechtel pentru autostrada Brasov-Bors.
Anterior, Sova a sustinut ca desecretizarea contractului cu Bechtel nu s-a facut pentru ca nu s-a gasit, la Ministerul Transporturilor, varianta originala. In replica, Anca Boagiu, fost ministru al Transporturilor, a sustinut ca documentul se afla la etajul 2, camera 58.
Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine a publicat unele documente declasificate referitoare la contract.
Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana in 2012.
Contractul a suferit in decursul timpului mai multe modificari, fiind reziliat in mai 2013, statul roman urmand sa plateasca companiei americane 37,2 milioane de euro si datorii de 50 milioane de euro.
România va cumpăra 32 de avioane F-35, valoarea contractului...
Pe fondul disputelor politice initiate de partidele care s-au succedat la guvernare si fara bani alocati de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat intr-un ritm lent, iar pana in prezent au fost executati doar 52 de kilometri.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro