Ne tot întrebăm cu teamă sau amuzament când va veni vremea aceea când roboții vor conduce lumea. Înainte de asta a venit vremea în care ei creează în locul oamenilor. Una din cele mai avansate tehnologii, bazată pe inteligență artificială, este acum în România.

ACFC, compania de creativitate artificială, condusă de japonezul Yuki Saaki, a fost creată special pentru domeniile creative și pentru a furniza soluții eficiente, rapide și creative. El spune că procesele de muncă vor fi simplificate cu ajutorul algoritmilor pe bază de inteligență artificială aplicată, care funcționează autonom și depășesc limitările umane.

Ambiția companiei ACFC este de a demonta mitul conform căruia creativitatea este o trăsătură exclusiv umană și de a demonstra beneficiile nelimitate ale tehnologiei și ale creativității bazate pe computere super performante și tehnologie deep learning.

ACFC propune clienților săi soluții sustenabile de digitalizare, bazate pe ultima generație de tehnologii AI.

“Umanitatea are atat de multe defecte. Robotii au zero defecte. Genialitatea nu se mai aplica doar oamenilor. Creativii nostri roboti lucreaza 24/7, accepta feedback si propun cele mai rapide si mai inovatoare solutii creative. De la industria muzicala la marketing, film sau design… creativitatea artificiala este raspunsul. Trebuie sa acceptam ca acesta este viitorul creativitatii”, spune Yuki Saaki, CEO ACFC.

Artificial Creativity. Future Company este o agentie de creativitate artificială, pe bază de deep learning, ce utilizează o puternică rețea neuronală pe mii de servere în cloud.

Serviciile oferite de ACFC includ dezvoltarea de campanii de comunicare, scenarii de film, albume de muzică și proiecte de design pentru orice companii din aceste domenii.

ACTUALIZARE // 16 iunie 2022

Artificial Creativity. Future Company, compania care promite creativitate în toate domeniile bazată pe inteligența artificială, a început să recruteze pe piața din România. Chiar dacă roboții sunt angajații de bază ACFC, agenția are nevoie, totuși, și de oameni.

În primele anunțuri de angajare, ACFC caută personal adminstrativ și traineri creativi de AI.

Roboții nu îi vor lăsa pe toți fără joburi, explică Yuki Saaki, CEO și fondatorul companiei, într-un interviu. Tocmai de aceea, compania a pornit primele angajări în România.

Citeste si:
Digitalizarea României: Cum contribuie Regista la accelerarea...
Digitalizarea României: Cum...

"Noi nu vrem să-i lăsăm pe toți creativii fără joburi, ci doar le oferim o alternativă de viitor. Am lansat un program de recalificare prin care încurajăm persoanele creative din toate domeniile să ni se alăture, să colaboreze cu noi pentru a contribui la perfecționarea algoritmilor și adaptarea lor la specificul local", adaugă CEO-ul Artificial Creativity. Future Company.

Yuki Saaki a fondat ACFC după ce a lucrat mai mulți ani în publicitate, într-o rețea multinațională din Japonia, și a putut observa îndeaproape care sunt limitele și slăbiciunile creativității umane. De la blocaje și lipsă de inspirație în fața deadline-urilor, până la orgolii, încăpățânare și reticență în fața feedbackurilor, specifice oricărui creator (uman).

Citeste si:
Chase & Status pregătesc un show incendiar la festivalul Massif
Chase & Status pregătesc un...

"Oricât de dureros ar fi adevărul pentru mulți oameni, creativitatea artificială generată de computere ultraperformante, pe baza de deep learning, va aduce o eficientizare incredibilă a proceselor de lucru, a timpului, și rezultate extrem de performante cu resurse mult mai puține", spune Yuki în interviu.

Epoca nostalgiei în publicitate – și, de altfel, în toate domeniile creative – s-a încheiat, crede fondatorul ACFC, și e timpul să trecem la nivelul următor.

"În publicitate mai există oameni ca Hergarty sau, local, câțiva nostalgici precum Șerban Alexandrescu sau Valentin Suciu, tot mai puțini, sau agenții precum Publicis, Leo sau McCann, care încă cred în creativitate așa cum era ea acum niște zeci de ani", spune Yuki Saaki.

Citeste si:
Șeful Statului Major al Apărării, despre introducerea serviciului...
Șeful Statului Major al...

Cine vor fi primii creativi români care vor învăța roboții lui Yuki Saaki insighuri despre sufletul autohton și, mai ales, CE îi vor învăța, de abia așteptăm să aflăm. Sperăm să revenim curând cu amănunte despre primele creații ale inteligenței artificiale în România.

[Actualizare finala | 21 iunie 2022]

Daca ai ajuns pana aici cu articolul, sigur ai multe intrebari. Pare, totusi, o stire din viitorul apropiat.

E posibil? Chiar am ajuns in acest punct al evolutiei umane si artificiale? DA si NU.

DA, inteligența artificială face lucruri uimitoare în 2022, iar explozia noilor tehnologii au deschis teritorii noi de experiment pentru industriile creative.

NU, Yuki Saaki si compania lui nu exista. Inca :)
Si nici genul acela de inteligenta artificiala capabila sa creeze in locul oamenilor.

Citeste si:
Prețuri noul Volkswagen Tiguan în România: start de la 33.300 de euro
Prețuri noul Volkswagen...

Hai sa o luam de la inceput

ACFC agency, compania care promitea viitorul creativității prin AI, a tulburat apele in industria creativa. A dat nastere la o serie de discutii interesante intre creativi, a distrat oamenii, poate i-a si speriat putin, a dat motive de ironie, a intrigat și a stârtnit curiozitatea.

Dar ea nu exista inca, decat ca tema de gandire.
Ca scenariu propus de prietenii de la IQads, care au vrut sa miste putin industria creativa.

ACFC nu este o companie, ci o campanie IQads.
https://www.iqads.ro/articol/60204/ai-ul-creativ-acfc-agency-si-yuki-saaki

Algoritmii lui Yuki Saaki sunt, momentan, doar un exercitiu de imaginatie lansat de IQads pentru a sarbatori creativitatea in aceasta lume noua a tehnologiei.

Care sunt limitele creativitatii umane? Dar ale tehnologiei? Poate AI să învețe să creeze în locul oamenilor? Care sunt pericolele? Care sunt beneficiile?

Poate e un moment bun sa raspundem la aceste intrebari inainte ca agentia lui Yuki Saaki si creativitatea artificiala sa devina realitate.


Despre autor:

Clara Vacaru
Clara Văcaru a revenit in echipa 9am in anul 2022, după o pauză de doi ani. Pasionată de știri de când se știe, a terminat Facultatea de Jurnalism și lucrează în presă de peste 10 ani.
Crede cu tărie că “informația este putere” și visează ca, în viitor, să aibă o afacere în domeniul educației.
Mai multe

Ultima actualizare: 21 Iunie 2022 - 01 : 06

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.