Tabloidele Click si Libertatea au fost cele mai vandute ziare din Romania in perioada aprilie - iunie 2016, cu 85.596, respectiv 49.667 de exemplare, potrivit datelor publicate, miercuri, de Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT).

Click se afla pe primele locuri in clasamentul BRAT al celor mai vandute publicatii si cu editia de duminica, vanduta in 48.643 de exemplare, si editiile lunare Click! Pofta buna!, cu 37.599 de exempare, si Click! Pentru femei, cu 32.947 de exemplare.

Libertatea se afla, de asemenea, in topul vanzarilor, cu saptamanalul dedicat publicului feminin, vandut in 40.484 de exemplare.

Intre cele mai vandute publicatii din Romania se numara revista culinara cu aparitie lunara Practic in bucatarie, vanduta in 61.789 de exemplare, dar si ghidul TV saptamanal TV Mania, vandut in 43.147 de exemplare, si ghidul TV bilunar TV Satelit, cu 31.435 de exemplare.

In randul cotidienelor generaliste nationale, cel mai vandut, in perioada aprilie-iunie, a fost Evenimentul zilei, cu 10.982 de exemplare, urmat de Romania libera, cu 9.735 de exemplare. Adevarul s-a vandut in 8.670 de exemplare, iar Jurnalul National in 3.987 de exemplare.

La categoria editiilor de weekend ale ziarelor, Click! conduce clasamentul vanzarilor, cu 48.643 de exemplare, urmat de Libertatea, cu 29.909 de exemplare, apoi de Adevarul, cu 13.416 exemplare, si Gazeta Sporturilor, cu 6.743 de exemplare.

Publicatia Patriarhiei Romane, Lumina de duminica, a fost vanduta in 21.765 de exemplare.

Din analiza evolutiei cifrelor de difuzare aferente trimestrului 2 al anului 2016, se observa ca mediile tirajului tiparit si difuzat pentru publicatiile auditate de BRAT au inregistrat o crestere de aproximativ 12% fata de trimestrul anterior. Aceasta crestere provine in principal din cresterea tirajului tiparit si difuzat aferent catalogului-brosura Kaufland. Media tirajului vandut in perioada aprilie - iunie 2016 a scazut cu 5% fata de trimestrul anterior, potrivit News.ro.

Spre deosebire de trimestrul similar al anului 2015, acum mediile tirajului brut si difuzat sunt cu 17%, respectiv 22% mai mari. Media tirajului vandut in perioada aprilie - iunie 2016 a fost cu aproximativ 8% mai mica decat in trimestrul 2 al anului 2015.

Citeste si:
Aplicația Scriptica, la 6 luni de la lansare: cereri concediu,...
Aplicația Scriptica, la 6...

BRAT este organizatia industriei de media din Romania care masoara audienta presei scrise si a mediului online, auditeaza tirajele (presa scrisa) si monitorizeaza investitiile in publicitate (presa scrisa, online, radio si outdoor).


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.