Solutia gasita presupune modificarea legislatiei in conformitate cu principiul ”poluatorul plateste”, astfel incat cumparatorii de autovehicule sa nu mai plateasca taxa, declarata ilegala de UE, ci aceasta sa fie continuta in pretul carburantilor, potrivit unor surse guvernamentale, citate de cursdeguvernare.ro. Mai precis consum mai multi carburanti, platesti mai mult la achizitia acestora.
Este vorba de un adaos de cinci bani la litrul de combustibil, bani care vor ajunge in conturile administrate de Ministerul Mediului – autoritate care are de restituit taxele percepute pana acum.
Curtea de Justitie a Uniunii Europene a decis in data de 9 iunie 2016 ca taxa de prima inmatriculare perceputa de Romania cumparatorilor de masini este ilegala din punct de vedere al legislatiei UE, dupa ce Romania a extins-o si la autovehiculele noi pentru a evita discriminarea pentru care mai fusese o data condamnata.
Odata stabilita sursa de finantare, grupul de lucru va stabili si cum si in cat timp vor fi restituite sumele catre cei care le vor revendica.
Taxa nu a fost niciodata incasata in conformitate cu normele UE
Niciodata taxa auto nu a fost incasata legal in Romania, spune Adrian Benta, consultant fiscal. Comisia Europeana a stabilit ca taxele de prima inmatriculare sau de transfer a dreptului de proprietate sunt conforme cu legislatia comunitara, insa Romania nu a asigurat niciodata neutralitatea acestei taxe. ”Intotdeauna a existat cineva favorizat si altcineva defavorizat”, spune consultantul fiscal. Introducerea taxei in pretul carburantilor ar semnifica momentul la care taxa a devinit neutra.
Este insa neclar care ar fi impactul fiscal al acestei masuri. Introducerea taxei auto in pretul carburantilor ar obliga statul sa restituie integral taxa platita pana in prezent. In primavara acestui an ministrul Mediului, Cristiana Pasca Palmer estima la aproximativ un milion numarul romanilor care au achitat taxa auto in perioada 2007 - 2013 si care vor putea beneficia de restituirea sumelor achitate.
DOCUMENT. Guvernul a publicat măsurile fiscale. Cum vor fi taxate...
Singurul efect al timbrului de mediu a fost acela de a determina masini cat mai ieftine, deci poluante, stiind ca vor mai avea de platit si aceasta obligatie.
Cei doi socotesc ca taxa de 0,05 lei la litru, propusa de ei, ar determina soferii sa plateasca in plus 350 de lei pe o perioada de timp de 15 ani, perioada medie in care se foloseste un autoturism.
Suma colectata ar urma sa ajunga la Fondul de Mediu, propuneau cei doi, conform Digi24.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Creștere de 40% a portofoliului Ecofinance România
Sursa: futurebanking.ro
-
De ce te lasă Dumnezeu să urli de durere?
Sursa: garbo.ro
-
Sondaj Libris: Când, unde, cât și de ce citesc românii. Ce buget alocă lunar...
Sursa: wall-street.ro
-
Top 3 zodii ce vor avea un început de mai incredibil. Au cale liberă spre...
Sursa: kudika.ro