Vanzarile Toyota, inclusiv subsidiarele Hino Motors si Daihatsu Motor, au avansat cu 2,4% anul trecut, la 9,98 milioane de autovehicule, a anuntat, joi, grupul nipon. Producatorul amerian General Motors a livrat 9,71 milioane de unitati, iar Volkswagen 9,7 milioane.
Potrivit MEDIAFAX, numarul de autovehicule comercializate va creste, probabil, in acest an cu 3,2%, la 10,32 milioane, a estimat Toyota.
Toyota si-a pastrat coroana de lider al pietei auto si a reusit in acelasi timp sa obtina profituri semnificativ mai mari fata de GM si VW, insa se confrunta cu o revenire puternica a constructorilor auto americani, care prezinta cele mai bune modele din ultimele decenii, in timp ce rivalul Volkswagen creste puternic investitiile in SUA si China.
"Competitia devine tot mai intensa. VW este numarul unu in China, in timp ce GM este primul pe piata din SUA, iar toti trei producatorii cresc investitiile in dezvoltarea de produse si noi modele", a declarat Sanjeev Varma, directorul operational al Stellar Alliance Group, din Detroit.
Anul 2013 a fost unul de referinta pentru directorul general al Toyota, Akio Toyoda, care a preluat conducerea grupului dupa prima pierdere anuala din aproape sase decenii. Dupa mai multi ani in care producatorul auto a fost afectat de rechemari masive in service, dezastre naturale, aprecierea puternica a yenului si boicotul produselor nipone de catre consumatorii chinezi, Toyoda a avut in sfarsit parte de ceea ce si-a dorit: un an fara dezastre, scrie Bloomberg.
Toyoda, un stranepot al fondatorului companiei, a impus o atentie mai mare asupra pietelor emergente si a restructurat managementul de la preluarea conducerii in 2009.
Concurenta dintre marii producatori auto este tot mai intensa, iar avansul Toyota scade, potrivit Bloomberg.
Toyota avea un avans de 460.000 de masini in fata GM in 2012, insa acesta s-a redus la 270.000 de unitati. GM a inregistrat anul trecut un avans de 4%, la 9,71 milioane de masini, in timp ce livrarile VW au crescut cu aproximativ 5%, la peste 9,7 milioane de unitati. Grupul german nu a oferit o cifra precisa la publicarea rezultatelor financiare in ianuarie. Vanzarile VW includ si marcile de camioane MAN si Scania.
Prețul Daciei Spring, redus cu 10.000 de euro în Germania. Pornește...
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Baboon, roboții antrenați să îți automatizeze rapid și eficient afacerea
Sursa: start-up.ro
-
Raiffeisen Bank are o ofertă la creditele ipotecare
Sursa: futurebanking.ro
-
Când îți poți spune povestea fără să plângi, înseamnă că te-ai vindecat
Sursa: kudika.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 6-12 mai
Sursa: garbo.ro
-
3 decenii de business: cum a evoluat Mobexpert, gigantul român din industria...
Sursa: retail.ro
-
NATO condamnă „acțiunile rău intenționate” de pe teritoriul a șapte state membre
Sursa: wall-street.ro