Patru din zece români deţin sau au deţinut criptomonede şi 84% au de gând să facă astfel de investiţii, ceea ce demonstrează un interes mare pentru acest domeniu, se arată într-un studiu realizat de Ipsos România la solicitarea Tradesilvania.com şi remis, vineri, AGERPRES.

Patru din zece români dețin sau au deținut criptomonede

Studiul a fost realizat în rândul a 500 utilizatori de internet cu vârste cuprinse între 18-55 ani, proveniţi din mediul urban sau rural din România.

Studiul de piaţă Tradesilvania referitor la criptomonede a identificat faptul că majoritatea covârşitoare (96% conform studiului) a adulţilor români conectaţi la internet au auzit de criptomonede, cea mai mare pondere dintre aceştia reprezentând respondenţii din oraşele mari (cu peste 200.000 de locuitori), cu un nivel superior de educaţie.

Totodată, 4 din 10 persoane care au auzit de criptomonede deţin sau au avut în posesie criptomonede până în prezent, ceea ce denotă, conform studiului, tendinţa de creştere a adopţiei criptomonedelor pentru români de-a lungul ultimilor ani.

Bitcoin, cea mai cunoscută criptomonedă în rândul românilor

Intenţia de a deţine criptomonede în viitor se manifestă în proporţie de 84% în România, ceea de demonstrează un interes deosebit pentru acest domeniu. Acest indicator este mai mare în rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 18 şi 44 ani, respectiv în rândul rezidenţilor din Bucureşti şi oraşele de mărime medie (50.000-200.000 locuitori).

Bitcoin (BTC) continuă să fie cea mai cunoscută criptomonedă în rândul românilor, fiind menţionată spontan de peste 70% dintre respondenţi şi se regăseşte în prezent în portofoliul a două treimi dintre deţinătorii de criptomonede din România. Alte criptomonede de interes pentru români includ Ethereum (ETH) şi Dogecoin (DOGE). Moneda românească Elrond (EGLD) este cunoscută de 1 din 5 respondenţi care au auzit de crypto, iar 8% dintre posesorii de criptomonede deţin EGLD.

Citeste si:
Studiu Infografic: Profilul clienților sistemelor fotovoltaice în...
Studiu Infografic: Profilul...

Cu privire la jetoanele nefungibile (NFT - eng: non fungible tokens), studiul a identificat faptul că 1 din 2 adulţi români cu acces la internet a auzit de Non Fungible Tokens. Ponderea este semnificativ mai mare în rândul celor care au auzit de crypto, deţin, au deţinut sau intenţionează să achiziţioneze criptomonede. Studiul arată că 1 din 5 respondenţi care au auzit de NFT deţine jetoane nefungibile.

Criptomonedele pot reprezenta viitorul plăţilor online

Sondajul Ipsos arată că în România utilizatorii crypto preferă informaţiile furnizate de platformele specializate în investiţii digitale cum este Tradesilvania.com. Rezultatele denotă faptul că utilizatorul român de crypto este educat, are o înţelegere bună a ecosistemului crypto şi preferă să se informeze de la specialiştii din domeniu. Site-urile specializate (41%) reprezintă o sursă eficientă de informare, în special în rândul celor care intenţionează să investească în criptomonede în viitor.

Citeste si:
4 factori care influențează prețul criptomonedelor
4 factori care influențează...

Respondenţii studiului demonstrează faptul că românii sunt în plină adopţie la scară largă a criptomonedelor şi NFT. Două treimi dintre persoanele familiarizate cu criptomonedele consideră că acestea pot reprezenta atât viitorul plăţilor online, cât şi viitorul investiţiilor.

În 2018, Ipsos a realizat pentru ING Bank un studiu la nivelul cetăţenilor din Uniunea Europeană, Turcia, SUA şi Australia, conform căruia gradul de deţinere al criptomonedelor în rândul românilor era de 12%. Dinamica deţinerii de criptomonede în România a înregistrat o creştere de 316% în ultimii 3 ani.

55% dintre români vor ca băncile din România să ofere servicii crypto

Studiul actual mai arată faptul că 55% dintre românii familiarizaţi cu noţiunea de criptomonede doresc ca băncile din România să ofere servicii crypto, acesta fiind şi un element definitoriu pentru renunţarea la serviciul bancar actual şi migrarea către un alt furnizor de servicii financiare. Un exemplu bun în acest sens este penetrarea pieţei din locale de către un furnizor de servicii financiare digitale cu peste 16 milioane de clienţi la nivel european.

Citeste si:
De când vor putea merge românii în SUA fără vize. Anunțul oficial...
De când vor putea merge...

Grupul internaţional de origine franceză Ipsos ocupă locul 3 global în domeniul cercetării de piaţă, este listat la Bursa din Paris şi este prezent în 90 de ţări. Ipsos este cel mai mare grup de cercetare prezent în România, cele trei companii - Ipsos România, Ipsos Interactive Services şi Ipsos Digital - având împreună peste 1.000 de angajaţi.

În 2021, Ipsos România, agenţia de cercetare full-service, a sărbătorit 20 de ani de prezenţă pe piaţa locală.

Platforma premium de investiţii Tradesilvania.com oferă acces 24/7 la 47 de criptomonede şi 107 parităti de tranzacţionare automată în aplicaţia mobilă şi web, servicii OTC (over the counter), servicii de asset management, custodie şi infrastructură financiară blockchain pentru persoane fizice, companii şi instituţii, potrivit Agerpres.

Citeste si:
Primii românii evacuați din Fâșia Gaza au ajuns în România. Alți...
Primii românii evacuați din...

Despre autor:

Valentina Podgorneac
Valentina Podgorneac este originară din Republica Moldova și la vârsta de doar 16 ani a ales să se mute la București pentru a-și continua studiile liceale. În anul 2017 a absolvit un colegiu cu profil economic, însă pasiunea pentru scris a fost mult mai puternică decât orice altă dorință. În timpul studiilor a redactat comunicate de presă în cadrul Organizației Studenților și Elevilor Basarabeni din București. A efectuat stagii de practică la agenția de presă RADOR și la Biroul de Comunicare al Ministerului Educației, acumulând multe informații și sfaturi utile pentru viitoarea sa carieră. A urmat un Curs de Dicție și Discurs Public cu Veronica Coberman, mentor în comunicare.

Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de un an face parte din familia 9AM. Iubește să știe tot ce mișcă, să fie informată, și la rândul ei, să informeze și pe alții, deoarece un om informat este un om puternic. Pentru ea, scrisul nu este doar o pasiune, ci un stil de viață.
Mai multe

Ultima actualizare: 18 Februarie 2022 - 10 : 02

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.