Da la pedale!

Dar pentru ca ne gasim deseori scuze pentru a sta acasa si a nu merge la sala, o bicicleta (fie ea si statica) ne poate ajuta si sa economisim timp si sa facem miscarea de care corpul are nevoie constant. Ciclismul contribuie la o greutate stabila. Cand e vorba sa slabim, trebuie sa consumam mai multe calorii decat ingeram. Mersul pe bicicleta arde intre 400 si 1000 de calorii pe ora, in functie de cat de intens pedalezi. Ciclismul contribuie, de asemenea, la construirea musculaturii picioarelor. Vei avea picioare mai suple, articulatii mai mobile si chiar un posterior mai ferm.

Previne cancerul si ajuta la viata sexuala

Ciclismul creste ritmul cardiac si asta face pedalatul unul dintre cele mai bune sporturi pentru preventia cancerului si bolilor de inima. Este chiar mai indicat decat alergatul, pentru ca riscul de a te rani alergand si presiunea asupra articulatiilor este mai mica. Ranile si uzura articulatiilor sunt semnificativ mai multe si mai mari la cei care practica joggingul constant (mai ales pe suprafete dure) decat la cei care merg pe bicicleta. Pedalatul nu contribuie insa atat de mult la cresterea masei osoase, lucru necesar in vederea prevenirii fracturilor la varsta a treia, cand femeile mai ales fac osteoporoza si riscul de ruptura a osului este mai mare. Asa ca o idee buna ar fi sa incluzi in programul de exercitii fizice ridicarea de greutati, care face exact asta: creste masa osoasa.
Stiati ca pedalatul creste performanta sexuala? Da, da, pentru ca antreneaza muschi ce au rol in actul sexual, amelioreaza circulatia in zonele genitale si relaxeaza, lucru mereu util cand vine vorba de iubire. In plus, cu o musculatura bine dezvoltata in zona mediana, poti fi cat vrei de acrobatic atunci cand vine momentul.

Falsul mit al noxelor urbane

Multi spun ca mersul pe bicicleta ii face sa inghita toate noxele urbane. De fapt, nu este chiar asa. Un studiu recent, facut pe traficul din Londra, arata ceva surprinzator: cei mai expusi la poluarea urbana nu sunt biciclistii, care deseori aleg trasee inverzite, parcuri si gradini, ci soferii. Asadar, daca nu stii cu ce sa mergi la lucru si preferi automobilul, pune pe el un suport pentru bicicleta. Poate ca, satul sa stai atata in trafic, lasi masina undeva si te apuci de pedalat prin parc pana la birou.

Pentru somn si vise frumoase

Mersul pe bicicleta are un rol important in ameliorarea somnului si a ciclurilor acestuia, mai cu seama la varsta a treia, cand somnul se degradeaza, din cauza problemelor cardio-respiratorii asociate acestei etape de viata.
Sportul in general si pedalatul in natura, in particular, au un rol in reducerea anxietatii, ceea ce iarasi aduce un efect pozitiv si conduce la un somn bun. Exercitiul fizic previne acumularea de grasime abdominala si de greutate in general, lucruri care pot impiedica respiratia normala si pot afecta somnul.