Business 25 Mai 2017 15:19
In cotextul unei cresteri notabile a consumului, antreprenorii din domeniul comertului au de ce sa se bucure. Iata care sunt sectoarele cele mai profitabile din comert.

Comertul este cel mai dinamic domeniu economic din 1990 pana in prezent, arata o analiza realizata de KeysFin. Este un domeniu profitabil si spre care se indreapta multi antreprenori, insa asta nu inseamna ca orice sector al lui este in mod automat si unul profitabil. Iata care sunt ariile cu cele mai mari vanzari:

1. Comertul cu alimente, profitabil mereu

Magazinele mici, supermarketurile si hipermarketurile sunt foarte profitabile in tara noastra si tot mai multe companii straine au deschis magazine in Romania. Romanii sunt europenii care cheltuie cei mai multi bani pe mancare, arata un raport al biroului european de statistica – Eurostat – asa ca nu este de mirare ca marile magazine alimentare au profituri crescute an de an. Acelasi raport arata ca romanii iau foarte rar masa in oras, insa merg des la supermarket.

Succesul afacerilor din comertul cu alimente este usor de intuit si daca ne uitam la strategiile de extindere a hipermarketurilor. Anul trecut aproape toti marii retaileri alimentari prezenti in tara noastra s-au extins si au mai deschis noi magazine.

2. Magazinele de bricolaj, la mare cautare in ultimii ani

In sectorul bricolajului gasim mai multe povesti de succes. Romanii sunt foarte interesati de proiecte tip DIY, asa ca magazinele de bricolaj din toata tara raporteaza profituri considerabile. Si mari jucatori din sectorul materialelor de constructii se orienteaza catre comertul cu obiecte de bricolaj. Cezar Rapotan, fondatorul companiei Arabesque, este un exemplu concludent in acest caz. Dupa o aventura foarte profitabila in comertul cu materiale de constructii, omul de afaceri galatean a investit peste 10 milioane de euro in primul magazin deschis la Iasi al diviziei de retail Arabesque.

Citeste si:
Află ultimele trenduri din comerțul online: Specialiști de top vin...
Află ultimele trenduri din...

Magazinele de bricolaj au descoperit anul acesta si potentialul din comertul online si multe dintre ele au inceput sa vanda produse si pe platformele virtuale.

3. Vanzarile de haine, in crestere

Si magazinele de haine se bucura de succes, atat in mediul online, cat si cele stationare. Tot mai multe branduri de haine si accesorii deschid magazine la noi in tara, iar cele existente deja se extind. Succesul lor se observa usor si in centrele comerciale, care nu sunt niciodata goale. In online, tot mai multe magazine de haine, pantofi si accesorii au investit in promovare digitala si au reusit sa se impuna, mai ales in randul publicului feminin.

Antreprenorii din domeniul modei au gasit in online un canal foarte bun pentru produsele lor. Anul trecut, vanzarile derulate in canalul ecommerce au insumat peste 2 miliarde de euro, cu 45% mai mari fata de 2015, iar categoria de produs cu cel mai important avans in vanzari a fost chiar domeniul fashion.

Citeste si:
Câți ucraineni s-au angajat în România după începerea războiului....
Câți ucraineni s-au angajat...

Comertul a fost mereu un pion important in economie, insa, daca alegi sa investesti in produse cu o cerere scazuta, demersul poate fi sortit esecului. Afacerile din comert au crescut in martie anul acesta cu 11,3%, fata de perioada similara a anului trecut, ca serie bruta, in timp ce avansul din primele trei luni s-a situat la 6,3%, a anuntat Institutul National de Statistica (INS), asadar avansul este evident in acest domeniu.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.