30 Noiembrie 2016 , 13:30 in Business
Ca antreprenor, este datoria ta sa iti iei toate masurile de precautie si sa faci tot ce iti sta in putere pentru a-ti proteja mica afacere, pe care ai pus-o pe picioare cu multa munca si dedicare.

Startup-urile sunt vulnerabile in primii ani de existenta, iar un antreprenor pregatit stie asta. Fie ca vorbim despre procese, incurcaturi in acte sau un potential faliment, toate aceste scenarii trebuie sa fie luate in considerare de un lider bun. Acesta trebuie sa gaseasca solutii de avarie pentru fiecare dintre aceste probleme cu care nimeni nu ar vrea sa se confrunte si sa se asigure ca va reusi sa isi tina compania pe linia de plutire indiferent ce s-ar intampla. Iata ce masuri trebuie sa iei din timp pentru a-ti proteja afacerea de situatiile neprevazute:

Asigura-ti spatele in cazul situatiilor neprevazute

Primul lucru pe care trebuie sa il faci dupa ce ti-ai deschis o afacere este sa iti faci o asigurare care sa te protejeze in cazul unor evenimente neprevazute. Daca nu cunosti foarte bine firmele de asigurari de pe piata din Romania, afla ca cel mai bine este sa mergi pe mana unei companii de asigurari independente, care sa fie cunoscuta pentru seriozitate, profesionalism si servicii corecte si eficiente de instrumentare a daunelor. Doar asa vei avea certitudinea ca afacerea ta este pusa la adapost in cazul unor situatii imposibil de anticipat.

O alta masura de luat in considerare la acest capitol este sa incluzi in contractele pe care le inchei clauze care sa te protejeze in plus fata de evenimentele neprevazute. Multe companii au grija sa stipuleze in contracte conditiile sub care isi presteaza serviciile si sa se protejeze de responsabilitati inutile.

Pastreaza-ti imaginea si reputatia impecabile

In primul rand, cand vine vorba despre imaginea companiei tale, CEO-ul si angajatii trebuie sa fie atenti ce spun si cum spun, atunci cand fac un anunt public. Asta inseamna sa eviti afirmatiile scandaloase, acuzatoare si fara dovezi, care iti pot aduce procese pe cap. De asemenea, inseamna sa eviti sa te asociezi cu indivizi ale caror afaceri au prosperat cu ajutorul unor metode mai putin oneste, scrie Investopedia. In momentul in care ai o colaborare, persoanele cu care te asociezi ar trebui sa aduca un plus de valoare imaginii companiei tale. Ori acei oameni care iti strica buna reputatie si aduc atingere integritatii si credibilitatii tale, ca antreprenor al unui business, nu fac decat sa iti aduca pierderi si sa iti subrezeasca rezistenta pe piata.

Angajeaza oameni buni de PR care sa se ocupe de imaginea si reputatia ta, aproba cu ei planurile de comunicare si evita sa faci compromisuri pe care e posibil sa le regreti mai tarziu. Un sfat in plus este sa te interesezi si sa faci research despre persoanele cu care intri in afaceri, pentru a afla ce trecut au. Unii sunt cunoscuti pentru neseriozitate, altii au in spate afaceri dubioase, asa ca este bine sa stii din start de cine sa te feresti.

Angajeaza-ti un avocat de top

Unul dintre primele lucruri pe care trebuie sa le faci din postura de antreprenor este sa alegi un avocat care sa te reprezinte cand apare o problema sau sa te sfatuiasca in legatura cu orice dilema legala. Un avocat bun poate face diferenta atunci cand este nevoie, iar experienta si buna lui judecata iti pot salva afacerea de multe neajunsuri.

Cand iti alegi avocatul, ai in vedere unul cu experienta in domeniul legal din sectorul tau de activitate, care este familiarizat cu legile din domeniu si care stie suficienta meserie pentru a te salva in caz de forta majora. Nu te uita la bani atunci cand vine vorba de alegerea unui avocat bun. Pe termen lung, un profesionist in domeniu iti poate scoate afacerea din hatisurile legale care te-ar putea seca de multi bani si ti-ar pune in pericol activitatea.

Protejeaza-te de atacurile cibernetice

Multe business-uri au aflat pe pielea lor ce inseamna un atac informatic asupra serverelor, bazelor de date sau documentelor confidentiale din mailuri. In conditiile in care ne desfasuram activitatea in mare parte digital, protectia informatiilor a devenit o prioritate care necesita mai multa atentie decat simpla instalare a unui antivirus pe calculatoare. Investeste intr-un sistem avansat de protectie de software, un sistem de backup al datelor si asigura-te ca toate mijloacele de comunicare interna sunt protejate si criptate.

Nu putine sunt cazurile in care informatiile confidentiale ale unor companii, legate de secrete de fabricare, strategie sau politica interna au ajuns in mainile competitorilor ori bazele de date cu datele personale ale clientilor au fost furate. Acest gen de intamplari neplacute iti expun unui risc inutil intreaga afacere, mai ales ca pot fi prevenite foarte usor.

Antreprenorii au responsabilitatea de a-si proteja afacerile si fondurile in orice situatie, daca vor sa aiba un succes neumbrit de evenimente neplacute. Cu aceste masuri de protectie, orice business va fi ferit de procese si isi va pastra reputatia intacta.



Te-ar putea interesa si:

Vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri?
Urmareste-ne si pe Facebook
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Facebook Twitter

Aboneaza-te la 9AM sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului 4 lucruri care pot salva o mica afacere de situatiile care o ingroapa incet, dar sigur.


Ultima ora din Business pe 9AM