Romanii prefera in continuare aragazuri si cuptoare pe baza de gaz si aparate frigorifice de mari dimensiuni, ceea ce ii diferentiaza de consumatorii din alte tari, o alta caracteristica a pietei fiind existenta unei nise preocupata de tehnologie si design, mai ales pentru produse colorate.

„Consumatorul s-a educat si preocuparea pentru economisirea energiei este foarte crescuta. Putem spune ca este din ce in ce mai selectiv, s-a maturizat si cauta tehnologie de ultima ora, precum si design“, a declarat Damir Drazetic, general manager al Gorenje Romania.

El a adaugat ca in ultimii doi-trei ani piata bunurilor de folosinta indelungata a reintrat pe un trend de crestere, iar pe langa contributia principala a sectorului telecom, la rezultatul pozitiv au contribuit si sectoarele de electrocasnice mari si mici, dar si electronicele. „Putem discuta despre o maturizare a pietei, dar si a consumatorului roman“, conchide el.

In prezent, Romania produce electrocasnice de doar 500-600 mil. euro, avand cinci fabrici mari de produse finite si alte cateva de componente, care in totalul exporturilor inseamna putin peste 1%. Totusi, ritmul alert al investitiilor venite in acest domeniu ar putea sa faca din piata locala un hub de productie de electrocasnice, mai ales in conditiile in care prezenta unor producatori mari atrage de regula si alti jucatori de profil, scrie MEDIAFAX.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.