Sa construiesti un brand de la 0 este o provocare. Pentru oricine care si-a deschis o companie sau a lucrat intr-un mediu startup, acesta nu este un secret.

De cele mai multe ori, startup-urile isi propun sa concureze cu jucatori mai experimentati de pe piata iar asta inseamna program prelungit de lucru, creativitate si un buget folosit inteligent in directia promovarii.

Traim o era dominata de advertising si tehnici istete de marketing. Businessurile sunt intr-o eterna competitie pentru a ocupa locurile dominante in industria lor. Exista nenumarate metode prin care pot face asta dar, in 2016, vor functiona doar cele inovative si capabile sa creeze entuziasm si povesti.

1. Creste evanghelisti ai brandului

Ca sa creasca organic, brandurile trebuie sa se apropie de un grup de consumatori reprezentativi care pot sa promoveze natural produsul sau serviciul in comunitatile din care fac parte si in care se bucura de popularitate.

Evaghelistii brandurilor, asa cum sunt ei numiti intr-un articol pe entrepreneur.com, imprastie vorba despre brand catre un public amplu, in care mesajul isi pastreaza din credibilitate si putere prin transferul autoritatii evanghelistului ales. La noi, in Romania, evanghelistii iau cel mai des forma bloggerilor.

Potrivit nielsen.com, 68% dintre consumatori au incredere in opiniile exprimate de alti consumatori online, in comparatie cu 48% care cad inca in capcanele reclamelor de pe motoarele de cautare sau de pe platformele social media.


2. Pune-ti produsele sub lumina reflectoarelor

Daca ai capacitatea sa organizezi o competitie sau un concurs, profita de ea. Nu este numai o ocazie de a-ti plasa produsele direct in sacosa consumatorilor, crescand mult-doritul brand awareness, ci si una de a-i transforma pe acestia in panouri publicitare ambulante.

Daca produsul tau este util si poate fi folosit in public, asa cum este o pereche de casti sau o pereche de pantofi, fii sigur ca oricine il castiga, va avea grija sa se laude cu ce afacere buna a facut sa participe la concursul organizat de tine. Orienteaza-te catre concursurile organizate pe retelele sociale, ca sa te expui la un public interesat.

Citeste si:
Cum să faci compania ta o destinație de top pentru tinerii din...
Cum să faci compania ta o...

3. Umanizeaza-ti brandul

Oamenii vor reactiona pozitiv la ceva care a fost croit pe nevoile lor. Incurajeaza-ti clientii sa interactioneaze mai mult folosind personalizarea mesajelor, fie prin content marketing, fie prin produse. O nota personala va incuraja consumatorii sa ramana alaturi de tine si potentialii consumatori sa se apropie de tine.

Un studiu realizat in 2014 de British Promotional Merchandise Association a aratat ca 89% dintre persoane pastreaza un produs promotional daca le este util. Acelasi studiu a scos la iveala ca 89% dintre persoane aveau pe birou un pix promotional, in vreme ce 65% foloseau o cana personalizata de un brand.

Potrivit promotion.eu, un serviciu romanesc de personalizare a produselor promotionale, un produs promotional este folosit timp de cel putin 6 luni. Asta inseamna ca mesajul tau se va pastra mai mult timp decat prin alte forme de promovare, numai ca va trebui sa alegi cu intelepciune cea mai potrivita metoda de personalizare pentru un efect de durata sau pentru declansarea unei dorinte de durata. Totodata, cu produsele promotionale poti obtine cel mai bun raport cost-beneficiu fata de alte forme de promovare.

Citeste si:
Afli la Factory Bootcamp cum să transformi afacerea într-un brand
Afli la Factory Bootcamp cum...
Cana carabina personalizabila pentru turistul din fiecare om

4. Fii prezent in locuri surprinzatoare

Cheia promovarii brandului este sa fii mereu prezent acolo unde te astepti sa fie potentialii tai clienti. Plaseaza produse subtil branduite sau logouri pe cesti in cafenele sau pe mingi de bowling si vei ajunge la potentialul client intr-un mod util si creativ, fara sa impingi agresiv brandul sub nasul clientului.

5. Organizeaza un eveniment

Una dintre cele mai bune metode de a atrage atentia este sa organizezi un eveniment interesant. Fie ca este doar un eveniment dedicat clientilor, partenerilor si potentialilor clienti sau o petrecere tematica cum ar fi sarbatorirea unui numar de ani de activitate, o asemenea initiativa ii aduce pe oamenii din target mai aproape de businessul tau.

Un eveniment inseamna timp real petrecut cu potentiali clienti si o oportunitate concreta pentru ei sa vada, simta si testeze personalitatea brandului la prima mana.

Citeste si:
Câștigătoarea ucraineancă de la Eurovision 2016 se află printre...
Câștigătoarea ucraineancă de...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.