Cele mai cautate destinatii fiind Grecia si Turcia, urmate de Spania, Italia si Portugalia. Bulgaria iese astfel din Top 5 al celor mai vizitate tari de catre romani, dupa ce timp de mai multi ani se afla in primele trei pozitii in acest clasament.
"Cele mai vizitate destinatii din acest an au fost: Grecia, Turcia, Spania, Italia si Portugalia. Anul acesta Grecia a fost pe un trend ascendent, devansand Turcia datorita faptului ca este ceva mai ieftina si pentru ca au fost pe piata mult mai multe chartere ca anul trecut. Oferta a fost diversificata si turistii au putut alege dintr-o paleta mare de destinatii in functie de preferinte. Sezonul estival inca nu s-a incheiat, dar estimam o crestere de 15% fata de anul trecut", a declarat pentru MEDIAFAX Alin Burcea, prim vicepresedinte al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT) si proprietarul agentiei de turism Paralela 45.
Potrivit acestuia, litoralul romanesc este pe crestere de 2-3 ani si o parte dintre turisti romanii care in anii trecuti alegeau Grecia si Bulgaria ca destinatie de vacanta s-au reorientat in ultimul timp catre litoralul autohton. "Explicatia ar fi infrastructura, hotelurile noi aparute, cresterea usoara a serviciilor, sistemul all inclusive practicat de anumite hoteluri", spune Burcea.
De asemenea, in anii trecuti Egiptul era o alta destinatie de vacanta preferata de romani. Acum insa, din cauza problemelor politice cu care se confrunta tara, numarul turistilor a scazut. "In acest moment sunt 2 chartere pe piata spre Egipt, unul pe Hurghada si unul pe Sharm pentru perioada de toamna- iarna. Aceste zone sunt ferite de miscarile care au loc sporadic in Egipt, miscari care de regula se petrec in Cairo", precizeaza Burcea.
5 to go se extinde în Bulgaria: ce surprize aduce pe piața de retail?
In ceea ce priveste situatia din Grecia, el subliniaza ca pana vara viitoare problemele se vor reglementa cu siguranta. "Turismul in Grecia este un pilon important al economiei grecesti si nu isi vor permite sa ii scada calitatea, cu siguranta", a adaugat Burcea.
De asemenea, acesta considera ca, daca s-ar fi alocat mai multi bani pentru promovarea Romaniei din punct de vedere turistic in strainatate, turismul putea contribui cu cel putin 4% la Produsul Intern Brut, fata de sub 1% in prezent.
Reprezentantul ANAT este de parere ca Romania ar putea totusi atrage mai multi turisti straini daca ar exista programe focusate pe anumite zone ale tarii. "Mai multi turisti am putea atrage prin promovare externa, asta este sigur (ca sa nu mai vorbim despre infrastructura, care conteaza enorm). Ne-ar trebui niste programe focalizate pe anumite zone - Manastirile Moldovei, Delta, Maramuresul, turismul balnear, etc, obiective pe care sa le promovam pe pietele externe astfel incat turistii sa poata lua contact cu «universul romanes». Astfel, la ce tara frumoasa avem, sigur acestia vor reveni cu placere sau la randul lor vor povesti prietenilor lor pe care ii vor face curiosi sa vada aceasta tara", a mai spus Burcea.
Turcia devine a doua mare putere globală în uleiul de măsline!
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tot ce trebuie să știi despre RODIE, fructul-minune cu multiple beneficii...
Sursa: garbo.ro
-
INTERVIU EXCLUSIV: Cravata Galbenă, filmul prin care Serge Celebidachi aduce...
Sursa: kudika.ro