Zeci de mici companii din China erodeaza cota de piata a Samsung Electronics cu ajutorul unor investitii care pornesc de la 1.000 de dolari, in smartphone-uri ale caror preturi pot fi de numai 20 de dolari, relateaza Bloomberg.

Shenzhen Zuoer Technology, ocupanta unui sediu modest in Shenzhen, din estul Chinei, ajuta clienti din intreaga lume sa creeze propriul brand de smartphone-uri, folosind un meniu de optiuni asemanator cu cel pentru comandarea unei pizza, investitia necesara pentru a intra in afacerile cu telefoane pornind de la 1.000 de dolari. Experienta nu este necesara.

Zuoer se numara printre zecile de companii chineze putin cunoscute care se folosesc de un catalog de componente standardizate pentru a construi smartphone-uri cu preturi de la 20 de dolari.

Pentru o comanda minima de 50 de telefoane, Zuoer asambleaza propriile carcase de telefoane cu ecrane, subansamble si baterii fabricate de alti producatori, ajutand clienti din intreaga lume sa concureze Samsung pe piata globala a telefoanelor de 410 miliarde de dolari, in mai putin de sase saptamani, scrie MEDIAFAX.

"Aparitia furnizorilor de telefoane ieftine erodeaza cota de piata a Samsung. Acesti nou veniti sunt mici in comparatie cu un gigant ca Samsung, dar impactul lor colectiv se simte in rezultatele companiei si ale altor producatori majori"
, a declarat John Butler, analist la Bloomberg Intelligence.

Pornind de la sistemul de operare Android al Google si adaugand componente standardizate bazate pe tehnologia dezvoltata de ARM Holdings, companii ca Zuoer, Shenzhen Oysin Digital Technology si Oteda Industrial pot asambla telefoane fara legiunile de ingineri de care au avut nevoie Nokia, Motorola Mobility si BlackBerry in urma cu un deceniu.

Datorita tehnologiei ecranelor tactile popularizata de Apple prin intermediul iPhone, micii producatori pot evita operatiunile costisitoare si complicate de proiectare si fabricare a tastaturilor. Aceasta simplificare si standardizare a deschis larg calea productiei de telefoane, creand o multitudine de fabricanti chinezi care concureaza Samsung, Nokia si Motorola. Intre acesti producatori chinezi se numara si Xiaomi, care a devenit al treilea mare distribuitor mondial de smartphone-uri in mai putin de cinci ani, si compania OnePlus, a carei piata s-a extins la 35 de tari in primii doi ani.

Citeste si:
iPhone vs. smartphone-uri Samsung: care este cel mai bun?
iPhone vs. smartphone-uri...

"Este mai ieftin si mai rapid, intrucat lantul de aprovizionare a devenit atat de matur si de standardizat", declarat Mosetefa Zhang, director pentru vanzari internationale la compania Oysin din Shenzhen. Alte sase companii, cu sediile in aceeasi cladire ca si Oysin, ofera produse atat de asemanatoare incat pretul a devenit principalul element de diferentiere a telefoanelor.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.