Reteaua Mega Image ar putea fi fortata sa renunte la o parte din cele 20 de magazine pe care vrea sa le preia de la compania Angst, deoarece in anumite zone din Bucuresti cele doua retele ar avea pozitie dominanta in urma tranzactiei.

"Consiliul Concurentei analizeaza daca poate autoriza preluarea de catre Mega Image a tuturor celor 20 de magazine ale retelei Angst. Mega Image are o cota de piata semnificativa in unele zone din Bucuresti, iar in urma preluarii magazinelor Angst s-ar putea sa aiba pozitie dominanta. Trebuie sa vedem unde sunt aceste zone, iar daca analiza noastra arata acest lucru, Mega Image va trebui fie sa renunte la anumite magazine din zonele unde ar avea o pozitie dominanta, fie sa indeplineasca anumite angajamente comportamentale", a declarat, sambata, Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei, scrie MEDIAFAX.

El a dat exemplul angajamentelor comportamentale impuse grupului Auchan la preluarea magazinelor Real, respectiv sa nu mai deschida magazine noi in anumite zone, pentru a nu creste cota de piata, si sa nu utilizeze pozitia dominanta pentru a creste preturile, adica sa nu practice preturi mai mari in aceste zone decat in alte magazine ale retelei.

In august, grupul belgian Mega Image a anuntat ca a ajuns la un acord pentru a prelua 20 din cele 22 de magazine operate de reteaua Angst, dupa ce compania locala s-a retas dintr-o colaborare cu Carrefour, tranzactie ce urmeaza a fi aprobata de Consiliul Concurentei. Potrivit Mega Image, sunt estimate venituri anuale de 21 milioane de euro pentru cele 20 de magazine, care au fiecare suprafete totale intre 90 si 750 metri patrati.

Grupul Angst a fost infiintat in 1990, fiind o investitie romano-elvetiana. Firma este controlata de Sorin Minea care detine 60% din actiuni, restul de 40% fiind impartit in mod egal intre Liudmila Minea si Bernadette Martha Maria Wyrsch-Angst. Angst detine trei fabrici, la Buftea (carne proaspata si preparate fierte, afumate), Salsi Sinaia (produse crud uscate) si Videle (procesare a laptelui).

Fondat in 1995, Mega Image este cel mai mare lant de supermarketuri din Romania cu 351 de unitati sub marcile Mega Image (175), Shop&Go (174), AB COOL FOOD (1) si Mega Drive (1). In 2013, Mega Image a raportat un profit net de 55,1 milioane lei (12,5 milioane euro), in crestere cu 18%, la afaceri de 2,34 miliarde lei (530 milioane euro), cu 33% mai mari, potrivit datelor de la Ministerul Finantelor Publice.

Citeste si:
Scumpiri din pix la alimentele de bază. Consiliul Concurenței...
Scumpiri din pix la...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.