Publicitatea pe telefonul mobil ar putea obtine venituri uriase, intrucat a devenit mai bine tintita, in functie de gusturile si de itinerariile oamenilor, care primesc anunturi despre anumite reduceri exact in momentul in care trec prin fata unor cafenele, fiind invitati sa intre in acele localuri.

Potrivit AFP, o mai buna personalizare a anunturilor, in functie de locul in care se afla consumatorul, ar putea sa genereze pana in 2017 venituri de pana la 44 miliarde de dolari (32 miliarde euro) pe an pentru operatori, potrivit unui studiu realizat de Syniverse, o companie din domeniul tehnologiilor mobile, publicat cu ocazia Congresului mondial pentru telefonie mobila de la Barcelona.

Cabinetul specializat Gartnet prevede si el ca geolocalizarea va duce la cresterea cheltuielilor mondiale cu publicitatea pe mobil de la 18 miliarde de dolari in 2014 la aproape 42 miliarde de dolari in 2017 (o cifra care nu include campaniile de marketing).

In prezent, reclamele geolocalizate exista deja, dar "intr-o maniera foarte limitata", a explicat Mary Clark, director de marketing la Syniverse. Publicitatea pe mobil "nu si-a atins inca potentialul", a adaugat ea, sugerandu-le operatorilor sa impartaseasca anumite date ale abonatilor lor (cu exceptia identitatii lor) cu marcile care vor sa-si faca reclama.

"Operatorii au o relatie de o foarte mare valoare cu clientii lor si detin date (despre ei) care au si ele o valoare foarte mare", a spus ea. "Intrebarea care se pune este aceasta: cum pot ei sa le foloseasca, pastrand in acelasi timp increderea si relatia cu clientii lor?".

Primul principiu: "respectati regulile", explica Tom Loozen, expert in comunicare al companiei de consiliere Accenture, referindu-se la optiunile care permit utilizatorilor sa accepte sau sa refuze posibilitatea de a fi localizati pentru a primi publicitate pe telefonul mobil, scrie MEDIAFAX.

Al doilea principiu: sa le aduca un beneficiu la schimb.

"Am facut un sondaj, am cerut (consumatorilor) sa ne spuna daca i-ar deranja ca operatorii sa se foloseasca de geolocalizare pentru ca ei sa primeasca la schimb, de exemplu, bonuri de reducere foarte specifice, foarte tintite", ca bonurile de reducere "pentru McDonald's cand se afla in fata unui McDonald's sau un bon la Zara cand trec prin fata magazinului", a explicat Tom Loozen.

Citeste si:
Top 3 joburi part-time din care poți obține venituri peste medie
Top 3 joburi part-time din...

"Iar oamenii au reactionat intr-o maniera pozitiva", a adaugat el.

Cabinetul PricewaterhouseCoopers a testat mai multe scenarii pe un panel de consumatori din Brazilia, China, Marea Britanie si Statele Unite ale Americii si a descoperit ca scenariul cu bonul de reducere oferit in momentul in care utilizatorul trece prin fata unei cafenele era cel mai bine acceptat - 80% dintre persoanele chestionate in Brazilia si 58% in Statele Unite ale Americii.

Alte tehnici nu au insa acelasi succes: scenariul in care clientul intra intr-o cafenea si primeste un bon de reducere la o cafenea concurenta, valabil doar in urmatoarele 10 minute, a placut doar unui procent de 20% de respondenti in Marea Britanie si de 46% in China.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.