Sport 16 Iulie 2008 04:24
Gimnastele americane au descoperit aurul olimpic, in bani, inainte de Beijing, in timp ce romancele au parte doar de laude si flori

Olimpiada de la Beijing incepe peste 23 de zile, iar gimnastica ramane principalul furnizor de medalii pentru delegatia Romaniei. Obiectivele gimnastelor antrenate de Nicolae Forminte, respectiv Martha Karoly, coordonatoarea lotului feminin american, sunt comune - aurul olimpic, insa recompensele difera flagrant.

In Statele Unite, banii din publicitate reprezinta nu doar un mod de a castiga un trai mai confortabil, pentru unii chiar luxos, ci si un puternic stimulent pentru performanta sportiva. Nu acelasi lucru este valabil insa in Romania, unde foarte putini sunt campionii care au cunoscut beneficiile materiale si chiar profesionale pe care le pot aduce contractele de publicitate.

Cu exceptia fotbalistilor Adrian Mutu si Cristian Chivu, care au fost imaginea Pepsi, respectiv Coca-Cola, a fostelor legende Ilie Nastase, Gheorghe Hagi si Nadia Comaneci, care colaboreaza cu BRD, sau a inotatoarei Camelia Potec, ambasador Omega in Romania dupa ce a castigat aurul olimpic la Atena, multi campioni romani nu au incheiat nici un fel de contracte de reclama.

Unul dintre cele mai neindreptatite sporturi este gimnastica. Desi ne laudam cu traditionala scoala feminina de la Deva, sponsorii prefera sa-si asocieze numele cu vedete de televiziune precum Mihaela Radulescu si Andreea Marin-Banica.

Aparuta in lumea gimnasticii mondiale in urma cu doi ani, gimnasta americana Shawn Johnson a intrat in selecta lume a milionarilor in dolari. La doar 16 ani, eleva antrenoarei Martha Karoly a descoperit „aurul“ inca dinainte de participarea la Olimpiada de la Beijing. Marile corporatii americane - Coca-Cola, Adidas, McDonald’s si Hy-Vee - s-au inghesuit sa incheie contracte cu vedeta lotului american de gimnastica, a carei imagine apare acum pe cutii de inghetata, in spoturi tv sau pe cutiile de suc.

Mai mult, tot gratie contractelor de publicitate, Shawn conduce un Land Rover LR 2, model din 2008, si se imbraca cu Adidas si GK Elite. Chiar si compania Walt Disney si-a manifestat interesul de a lucra cu micuta gimnasta. Gratie semnarii a patru contracte mai mari si 6 mai mici, Johnson isi rotunjeste contul cu aproximativ un milion de dolari. Ba chiar gimnasta americana si-a permis sa refuze un contract cu o firma de parfumuri, intrucat a considerat reclama prea riscanta pentru o fata de 16 ani. „Marile contracte vor veni insa dupa olimpiada.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.