Presedintele FRF, Mircea Sandu, a angajat un expert de la Ministerul Finantelor pentru a audita cluburile de fotbal.

Meciurile disputate de nationala Romaniei in preliminariile CM 2006 au abatut atentia de la datoriile cluburilor de fotbal, 31 martie fiind data limita pina la care acestea trebuiau sa dispara. Pina la acest termen, oficialii gruparilor sint obligati sa depuna o documentatie prin care sa faca dovada ca indeplinesc criteriile sportive, de infrastructura, de personal si administratie si, nu in ultimul rind, cele financiare.

12 cluburi au depus dosare

In caz contrar, gruparile risca excluderea din campionat si retrogradarea automata in esalonul imediat inferior. Din acest an, obtinerea licentei de club profesionist este valabila si pentru primele cinci clasate din Divizia B. Cum respectarea termenului limita este conditie obligatorie pentru obtinerea licentei, societatile fotbalistice nu au absentat de la programare. In prima zi, Steaua, Dinamo, Rapid, Farul Constanta (toate din Divizia A), FC Vaslui si Midia Navodari (ambele din Divizia B) si-au depus dosarele. Ieri, prin furcile caudine ale comisiei urmau sa treaca FC National, FC Sibiu, Otelul Galati (clubul cu cea mai mare datorie la bugetul de stat, de peste 90 de miliarde de lei), Gloria Bistrita, CFR Cluj si Pandurii Tg. Jiu.

"Conform regulamentului, dupa depunerea dosarului urmeaza o luna in care se analizeaza documentatia pe fiecare criteriu in parte. Daca se considera necesar, se fac deplasari in teritoriu, mai ales cind este vorba de infrastructura, sau se cer documente suplimentare. O decizie cu privire la acordarea sau neacordarea licentei va fi luata la sfirsitul lunii mai", ne-a declarat ieri Viorel Duru, director de licentiere.

Orice e legal e permis

Intrebat daca a luat la cunostinta de actiunea in instanta declansata de cluburi impotriva Ministerului Finantelor pentru a amina executarea silita, Duru a spus ca "orice este legal este permis". Oficialul FRF ne-a dezvaluit ca a fost desemnat cite un expert pentru fiecare criteriu. Astfel, profesorul Dan Ionescu se va ocupa de verificarea criteriului sportiv, inginerul Iulian Nica de infrastructura stadioanelor, Adina Gabor de criteriul administrativ si de personal, iar Dumitru Mihalache de cel juridic.

Pentru cel mai controversat criteriu, cel financiar, a fost chemat Gheorghe Satmari, de la Ministerul Finantelor, cu care s-a incheiat un contract de prestari servicii. "Este normal sa angajam specialisti, chiar daca FRF nu traverseaza o perioada buna din punct de vedere financiar. Si ceilalti, desi sint angajatii nostri, vor primi bonificatii pentru munca suplimentara prestata", a punctat Duru. De notat ca FRF a introdus o taxa de 15 milioane de lei pentru acceptarea dosarului.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.