Ca si in editia de anul trecut, Campionatul de Raliuri al Romaniei propune in startul acestui sezon cite un nou nume de invingator la finalul fiecarei runde. Dupa Girtofan si Marisca, in etapa a treia, Raliul Hunedoarei, a fost rindul lui Ungur sa-si adjudece prima pozitie. Primii doi clasati s-au duelat pe parcursul intregii intreceri, diferenta finala fiind de 7,8 secunde.

S-a mers tare, chiar foarte tare, in Raliul Hunedoarei, dovada ca viteza medie a invingatorului a fost de 121,04 km/h, mult peste cifrele traditionale in intrecerile de gen. si a fost o batalie aspra, cu Ungur si cu Marisca in rol de protagonisti, echilibrul dintre acestia fiind relevat de diferente de o secunda-doua sau de egalitatea perfecta consemnata in PS5. Pina la urma, Ungur, revelatia startului de stagiune, a aratat ca este unul dintre cei mai buni cunoscatori ai probelor din Hunedoara, adjudecindu-si sase dintre cele zece "speciale" (una, asa cum spuneam, la egalitate cu secondantul sau) si s-a impus cu un avans de 7,8 secunde in fata colegului sau de la Motorhome Napoca, Marisca.

Pe pozitiile urmatoare s-au clasat Girtofan, cel mai bun dintre echipierii Viola BkP, respectiv Tempestini.
Aceeasi ierarhie a fost consemnata si la grupa N, in timp ce la grupa A, dupa iesirea in decor a lui Raspopa, care era lider autoritar, Mitroi s-a duelat cu Tatu, obtinind in final cistig de cauza. Incidentul lui Raspopa s-a consemnat in PS7, masina facinduse praf. Echipajul a fost transportat la spitalul din Hunedoara.

Colceriu este in afara oricarui periocol, in timp ce Raspopa, diagnosticat cu deplasare de vertebre, a fost
transportat la spitalul din Tg. Mures pentru continuarea investigatiilor. in schimb, protagonistii celuilalt accident spectaculos, Terzi si Mandu (masina a iesit in decor in PS3 si s-a rostogolit de patru ori, intre care o data transversal), au scapat fara nici o zgirietura, chiar daca automobilul parea reconfigurat intr-o versiune coupe-cabrio. Altfel, revenind la ierarhii, la grupa H verdictul s-a dat in ultima speciala, Mihalache reusind sa-l invinga pe Banciu, care a avut probleme cu motorul.

in Cupa Dacia Joe s-a impus din nou Turbatu, la debutanti Iacomi, aflat la al doilea succes in acest
an, iar confruntarea echipelor a revenit celor de la Motorhome Napoca RT.

SCANDAL. Federatia pune bete-n roate
Desi isi clameaza interesul pentru mediatizarea intrecerii interne, oficialii federatiei restrictioneaza accesul presei. La Raliul Hunedoarei, incalcind tocmai prevederile propriului regulament, FRAS a decis sa retraga acreditarea agentiei Freelancer, singura entitate media specializata in fotografie de raliuri. Decizia nu a fost sustinuta de un act oficial si a avut la baza tocmai criticile aduse FRAS de catre agentie pentru modul in care este gestionata relatia cu presa. Mai mult, conducerea federatiei calca in picioare hotaririle Comisiei Media, incercind ca prin modul preferential de acordare a acreditarilor (ca si prin
retragerea lor arbitrara) sa ii pedepseasca pe cei care semnaleaza repetatele nereguli care afecteaza derularea campionatului. Dar, despre acest subiect vom mai vorbi.

CUPA MITSUBISHI. Din nou Marisca

A treia etapa a Cupei Mitsubishi Lancer a fost adjudecata, ca si precedentele, de Bogdan Marisca. Clujeanul este lider autoritar la general. Pe podium au mai urcat Pitigoi si Cismaru, in timp ce Aur, care a avut mari probleme cu masina, s-a situat pe pozitia a 8-a, chiar daca si-a adjudecat doua "scratch"-uri, fiind singurul pilot care a reusit performanta alaturi de Marisca, autor a opt victorii in probele speciale.


Despre autor:

Sursa: Cotidianul.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.