Desfasurarea celui mai important eveniment sportiv al anului, Campionatul Mondial de fotbal, a declansat o adevarata isterie nu doar in rindul fanilor balonului rotund, dar si in rindul statisticienilor si al operatorilor de sondaje. Preocuparea sociologilor pentru a vedea interesul pe care competitia sportiva din Germania l-a stirnit publicului a fost rasplatita de cel mai mare sondaj din istoria fotbalului.

Adresata managerilor virtuali ai acestui sport care compun cea mai vasta comunitate fotbalistica, cea a utilizatorilor de Hattrick, campania "Global Football Monitor" s-a derulat timp de doua saptamini, inainte de fluierul de inceput al intrecerii. Din cei peste 850.000 de utilizatori ai programului managerial online, peste 196.000 de persoane si-au exprimat parerile si impresiile referitoare la Mondialul german, datele fiind prelucrate si interpretate de catre firma suedeza din Diamant AB.

Si americanii uita de familie

Chiar daca echipa lor nu este marea favorita a Mondialelor, cei mai dedicati suporteri ai intrecerii sint englezii, care traiesc mult mai intens competitia decit cei din tara organizatoare. Astfel, reprezentantii Albionului prefera ca de-a lungul celor patru saptamini sa-si petreaca timpul in fata televizorului, ceea ce constituie si prioritatea lor numarul unu, in dauna familiei si a serviciului. Ei conduc detasat cu 43% in topul celor care vor uita de obligatiile familiale, urmati de 40% dintre norvegieni si 39% dintre suedezi, in timp ce doar 13% dintre francezi se arata dispusi sa renunte la timpul petrecut cu cei dragi. Inclusiv americanii, recunoscuti pentru cultul familiei, isi tradeaza in proportie de 26% traditia pentru balonul rotund.

Nici serviciul sau scoala nu pot face concurenta fotbalului in sufletul englezilor, 50% dintre acestia au recunoscut ca tot interesul lor se va indrepta spre Mondial, secondati de 49% dintre polonezi si 46% dintre argentineni, la polul opus aflindu-se danezii, cu 24%, si lusitanii, cu 18%.