Desi presa abunda in articole despre „chinurile“ femeilor pe perioada CM, statisticile FIFA dezvaluie o alta realitate

Aproape 11 milioane de femei au urmarit meciul Germania-Polonia, potrivit informatiilor publicate de AFP. Rindurile privitoarelor, comparate cu cele 13 milioane de barbati atenti la partida, arata ca femeile nu sint atit de frustrate de competitia mondiala pe cit o arata ziarele, ba, din contra, sint interesate de eveniment. Schimbarea e vizibila de altfel din 2002, de la Campionatul Mondial din Japonia, cind audienta evenimentului a fost impartita aproape egal intre sexe: 51% barbati, 49% femei. Mai mult, in Coreea, la meciul decisiv dintre echipa acestei tari si Portugalia, s-au inregistrat 1,9 milioane de telespectatoare, comparativ cu 1,5 milioane de reprezentanti ai sexului puternic.

In tribuna cu inamicul

Femeile nu sint insa doar privitoare pasive ale evenimentului, exemplul cancelarului german Angela Merkel fiind graitor in acest sens. Potrivit site-ului Spiegel, ea a putut fi vazuta in ipostaza unui suporter infocat, in timp ce urmarea meciul dintre Germania si Polonia intr-unul dintre locurile oficiale ale stadionului din Dortmund. Merkel a privit meciul alaturi de presedintele polonez Lech Kaczynski si nu alaturi de sotul sau. "Sotului meu nu-i place fotbalul atit de mult pe cit imi place mie", a explicat cancelarul german jurnalistilor surprinsi de conjunctura.

De asemenea, mamele celor 23 de "elefanti" care alcatuiesc lotul Coastei de Fildes au tinut sa isi manifeste sustinerea in mod activ. Ele au inregistrat un disc de incurajare si au participat la filmarea videoclipului care il insoteste, difuzat de foarte multe ori de televiziunea publica din aceasta tara. Cintat in limba franceza si in mai multe dialecte locale, discul promoveaza si un nou dans, copie a cunoscutei miscari "aripa de porumbel", executate frecvent de jucatorii ivorieni cind marcheaza un gol. In plus, inaintea meciului cu Olanda, mamele au tinut trei zile de post si de rugaciuni.

Aversiune comuna

"Le Figaro", in schimb, aduce la cunostinta actiunile gruparii feminine din Spania, care incearca sa impiedice competitia. "Vor sa se uite, in continuare, la serialele obisnuite. Vor serile petrecute in doi. Vor ca sotii lor sa fie disponibili, atenti si afectivi", explica articolul din cotidianul francez. Situatia se regaseste si in alcatuirea unui alt club, format in mediul virtual de data aceasta, pentru ajutorarea femeilor sa "supravietuiasca" sau intr-un hotel din Anglia care recompenseaza reprezentantelor sexului frumos sampanie in cazul in care aud vorbindu-se despre fotbal.

In acelasi sens, mai multe cinematografe din Banja Luka, Bosnia-Hertegovina, programeaza zilnic mai multe filme de dragoste si de desene animate. Femeile isi pot regasi aici programele indepartate de competitia fotbalistica, precum filmele "Mindrie si prejudecata", "Casanova", "Gheisa" sau "Pe aripile vintului", in timp ce sotii lor detin monopolul pe telecomanda.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.