Cupa Mondiala de Fotbal din Germania va atrage o audienta TV de circa cinci miliarde de oameni, urmand sa fie stabilit, foarte probabil, un record absolut, se arata intr-un raport al companiei de cercetare media Initiative Futures, preluat de Mediafax. Calculele cercetatorilor includ si publicul feminin, care se preconizeaza a fi mai mare decat la editiile precedente.

Initiative Futures, divizia globala de cercetare media, va realiza rapoarte de audienta prin intermediul agentiilor sale din 54 de tari, incepand chiar de la primul meci al competitiei, disputat intre Germania si Costa Rica pe data de 9 iunie.

Pe toata durata competitiei, Initiative va oferi o imagine completa asupra obiceiurilor de vizionare ale principalelor grupuri demografice grupate in functie de varsta, sex si clasa sociala. Principalii beneficiari ai acestor rezultate sunt sponsorii si specialistii in marketing care vor profita la maximum de spatiul publicitar pentru a-si promova brandurile.
Un plus, in ceea ce priveste audienta, este considerat faptul ca de aceasta data competitia se desfasoara in Europa.

La nivel global, World Cup 2006, care se va incheia pe 9 iulie, rivalizeaza la audienta doar cu Jocurile Olimpice de vara, insa odata cu disputarea finalei pe Stadionul Olympia din Berlin, se va da startul luptei pentru familiarizarea telespectatorilor cu brandurile implicate in competitie. Acestia si-au castigat contra a zeci de milioane de euro privilegiul de a intra pe lista sponsorilor oficiali.

Cifrele de audienta vor creste pentru ca evenimentul este transmis in numeroase state prin intermediul televiziunii terestre si pentru ca popularitatea acestui sport a explodat in tarile asiatice dupa ultima editie a Cupei Mondiale desfasurata in Coreea de Sud si Japonia.
"Este foarte posibil ca World Cup sa fie cel mai urmarit eveniment transmis prin intermediul televiziunii din istorie", a declarat Kevin Alavy, Senior Analyst al Initiative Futures.

Ronaldinho, garantia audientei masive

Brazilianul apare in nu mai putin de opt reclame ale brandurilor care vor fi promovate la Cupa Mondiala. Raportul mentioneaza ca meciurile Braziliei vor fi cele mai vizionate pe plan international, gratie jocului echipei si popularitatii jucatorilor sai in Europa. "Sute de milioane de oameni din intreaga lume sunt deja fani ai unor fotbalisti precum Ronaldinho si Ronaldo si le vor urmari evolutia in aceasta vara".

Evenimente precum concertul Live 8 sau moartea Papei Ioan Paul al II-lea au atras audiente semnificative pentru posturile de televiziune, insa nu au reusit sa egaleze principalele evenimente sportive.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.