La Sepang s-a consemnat a doua dubla din istoria Renault. Fisichella si Alonso au reusit in Malaiezia o performanta similara cu a lui Ren Arnoux si Alain Prost, care erau primii in Grand Prix-ul Frantei din 1982

Impecabil a rulat Giancarlo Fisichella in Malaiezia, a doua etapa a Campionatului Mondial de Formula 1. Italianul lui Renault a obtinut al treilea pole-position din cariera, iar apoi, pe parcursul celor 57 de tururi de la Sepang, a avut doar grija de a-si conserva prima pozitie. Coechipierul sau, Fernando Alonso, a urcat patru locuri dupa primul viraj al cursei si a ajuns pe 3, insa in turul 44 a iesit de la standuri in fata lui Jenson Button, astfel ca, in final, Renault a realizat prima "dubla" a sezonului.

Williams a pierdut masinile

Circuitul, care a obligat pilotii sa mearga 70% din timp cu acceleratia la maximum, caldura excesiva si umiditatea au facut ca unele monoposturi sa nu reziste prea mult in pista. Cea mai napastuita echipa a fost Williams, Nico Rosberg abandonind inca din turul 6, dupa ce un nor negru de fum a inceput sa iasa din monopostul sau, iar Mark Webber a iesit deliberat in decor (turul 16) din cauza motorului. In total au abandonat opt piloti, iar printre acestia s-a aflat si Kimi Raikkonen (McLaren), acrosat de Christian Klien (Red Bull) in al cincilea viraj al primului tur, finlandezul alegindu-se cu suspensia spate rupta.

Schumacher - nr. 2 la Ferrari

In schimb, Ferrari a reusit sa aduca ambele masini in puncte, desi Michael Schumacher si Felipe Massa au fost retrogradati cite zece pozitii pe grila de start, din cauza ca si-au schimbat motoarele. Germanul, plecat al 14-lea, a efectuat doua opriri la boxe, iar brazilianul, plecat al 21-lea, numai una, astfel ca Massa a terminat cursa inaintea septuplului campion mondial. Dintre cei cinci piloti care au fost penalizati pentru schimbarea motoarelor doar Ralf Schumacher a reusit, de asemenea, clasarea in puncte.

Ca si saptamina trecuta, in Bahrein, Juan Pablo Montoya a avut o evolutie mediocra, el nefacind altceva decit sa-si pastreze avantajul luat in urma calificarilor. Grand Prix-ul Australiei, urmatoarea etapa a Campionatului Mondial, este programat pe 2 aprilie, la Melbourne.

Clasament cursa: 1. Giancarlo Fisichella (Renault); 2. Fernando Alonso (Renault); 3. Jenson Button (Honda); 4. Juan Pablo Montoya (McLaren); 5. Felippe Massa (Ferrari); 6. Michael Schumacher (Ferrari); 7. Jacques Villeneuve (BMW); 8. Ralf Schumacher (Toyota).

Clasament general: 1. F. Alonso - 18 p; 2-3. M. Schumacher, J. Button - 11 p; 4. Giancarlo Fisichella (Renault) - 10 p; 5. JP Montoya - 9 p; 6. K. Raikkonen - 6 p; 7. F. Massa - 4 p; 8. Mark Webber (Williams) - 3 p. •

Ferrari a rulat illegal

Mai multe echipe au protestat la FIA dupa Grand Prix-ul Bahreinului, impotriva lui Ferrari, pe care o acuzau ca nu respecta regulamentul, folosind eleroane spate flexibile. Oamenii lui Max Mosley i-au linistit pe contestatari, asigurindu-i ca totul este sub control, dar simbata nu au mai putut nega evidentele. Imaginile TV din calificarile de la Sepang aratau clar ca aripile din spatele monopostului lui Schumacher se misca. Opt dintre cele 11 echipe din Marele Circ au depus contestatii, singurele care s-au abtinut fiind, bineinteles, Ferrari, si cele doua team-uri ale lui Red Bull, uneia dintre ele scuderia de la Maranello livrindu-i motoare.

Ieri, Ferrari a anuntat ca o data cu Grand Prix-ul Australiei (2 aprilie) va schimba aceste tipuri de eleroane, recunoscind, implicit, ilegalitatea. Ross Brawn, directorul tehnic al scuderiei, spune insa ca are informatii cum ca si alte echipe folosesc eleroane neregulamentare.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.