Ferrari si-a prezentat ieri monopostul cu care Schumacher si Massa vor rula in 2006. Masina este mai usoara si mai scurta decit precedentele, iar suspensiile si aerodinamica i-au fost revizuite total

Ianuarie este luna in care majoritatea echipelor de Formula 1 isi lanseaza noile monoposturi, sase dintre cele 11 team-uri actuale alegind sa inceapa anul prin prezentarea muncii din intersezon. Primul show l-au facut cei de la Toyota, pe 14 ianuarie, a urmat dupa trei zile BMW, iar Ferrari a ales ca ieri sa arate publicului, la Mugello, in apropiere de Florenta, masina care va fi pilotata in 2006 de Michael Schumacher si Felippe Massa, botezata 248 F1.

Tutun pe toate partile

Exteriorul nu este foarte diferit fata de cel cu care ne-a obisnuit in ultimii ani, insa nu respecta nici pe departe normele Uniunii Europene referitoare la publicitatea la tutun. Numele sponsorului Marlboro este inscriptionat in continuare mare, de patru ori, in locuri foarte vizibile, astfel ca mediatizarea evenimentului prin fotografii si imagini video e foarte dificila in statele membre UE. In fapt, singurele schimbari exterioare fata de editia 2005 il reprezinta logo-ul foarte mare al sponsorului Acer, amplasat in spate, si sigla marcii de bauturi Martini, pusa pe nasul masinii. Monopostul, echipat cu noul motor V8 de 2,4 l, efectuase deja, ferit de ochii lumii, pe 16 ianuarie, primele tururi pe circuitul privat al scuderiei italiene de la Maranello, insa cele zece tururi oficiale de prezentare le-a facut ieri Michael Schumacher.

Renuntarea la plaja

Ferrari 248 F1 este o masina mult mai usoara, mult mai compacta si mult mai scurta decit masinile precedente, iar inginerii Aldo Costa si Paolo Martinelli au spus despre ea: "A fost supusa celor mai bune modificari din ultimii 20 de ani si sintem uimiti de performantele sale. Monopostul este mult mai usor, iar suspensiile sale au fost total revizuite, ca si aerodinamica. Aceasta aerodinamica va mai suferi insa unele modificari inaintea primei curse a sezonului. In plus, vom incepe anul 2006 cu un motor cu totul nou".

Tot ieri, conducerea scuderiei a anuntat ca sud-africanul Rory Byrne (62 de ani), designerul-sef, va ramine sa lucreze pentru Ferrari, in calitate de inginer consultat. Casatorit cu o thailandeza, acesta anuntase la sfirsitul sezonului 2005 ca se va retrage la Phuket, pe plajele Thailandei, unde detine o proprietate de 7.000 de metri patrati.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.