Desi nu are inca un circuit omologat, Romania a fost inclusa in circuitul sporturilor cu motor, urmind sa gazduiasca anul viitor o cursa din campionatul GT. Decizia a fost luata de Consiliul Federatiei Internationale de Automobilism (FIA), care a precizat intr-un comunicat ca "noul sezon al raliului GT va incepe pe un circuit construit in jurul fostului palat al dictatorului Ceausescu". Ideea construirii unei astfel de piste a mai fost vehiculata la Bucuresti.
Circuitul va fi realizat de o firma germana
Tema de campanie electorala pentru omul de afaceri Nicolae Serbu, idee nastrusnica preluata de primarul Adriean Videanu, cursa de masini de lux are sanse mari sa devina realitate. Circuitul se va invecina cu Palatul Parlamentului si Catedrala Mintuirii Neamului. Cu o lungime de circa 3,5 km, pista ar putea gazdui si alte tipuri de curse, ca DTM, GT FIA, GP Touring Car sau chiar de Formula 1. In proiect sint implicate autoritatile locale si firma germana Beyer Industrial Consulting GHBH, prin Hartmut Beyer.
Trei zile fara circulatie auto
Circuitul ar fi al doilea dupa Monte Carlo, unde cursele se desfasoara exclusiv in oras. Celebrul designer al circuitelor de Formula 1, Hermann Tilke, care s-a ocupat de pistele din Malaiezia, Bahrain, Shanghai si Turcia, si-a dat deja acordul pentru acest circuit, declarind in vara ca toate lucrarile se pot termina in maximum trei luni. Desi a fost vehiculat si numele sau, Ion Tiriac ne-a declarat ca nu are nici un fel de legatura cu aceasta afacere.
"In noiembrie, va veni la Bucuresti presedintele Comisiei Tehnice a FIA pentru a analiza circuitul din jurul Palatului Parlamentului. In proportie de 99% va pot spune ca vom primi toate aprobarile necesare. Firma germana va veni in martie, iar amenajarea circuitului se va face intr-o saptamina. Soseaua este buna, dar va trebui adusa la standardele de securizare cerute de un astfel de concurs. Va fi mai ceva ca la Bush, cind au fost sigilate toate canalele. Se vor astupa efectiv capacele de canal cu o substanta, astfel incit sa nu mai existe nici un fel de denivelare.
De asemenea, se vor construi 16 km de pereti de protectie, modular, care vor fi postati doar in timpul curselor si antrenamentelor. In sfirsit, pentru cresterea gradului de dificultate al cursei, vor mai fi realizate niste sicane si tribune care sa gazduiasca 93.000 de spectatori. Circulatia va fi intrerupta doar trei zile - vineri, simbata si duminica, demontarea peretilor si a tribunelor fiind prevazuta in 48 de ore", ne-a declarat Radu Ancuta, seful Directiei de Integrare din Primarie.
GT, competitia masinilor de lux
Campionatul de tip GT are in prim-plan masini de sport care se intrec intr-o cursa infernala timp de trei ore. Alaturi de Romania, in calendarul pe anul viitor mai sint prevazute curse pe circuitele de la Silverstone, Brno, Oscheerslaben, Maggny Cours, Bahrain, Dubai si Zhuhai. Anul trecut, in competitii s-au intrecut masini de tipul Corvette C5R, Ferrari 550, Maserati MC 12, Porsche, Lister Jaguar sau Lamborghini.
Despre autor:
Sursa: Cotidianul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
5 hobbyuri care combat stresul acumulat și îți redau echilibrul interior
Sursa: garbo.ro
-
Italia introduce detenția pe viață pentru femicid
Sursa: kudika.ro