2006 va aduce un nou val de schimbari in materie de regulament tehnic al Formulei 1. Pilotii se vor confrunta cu un nou sistem de calificari, in timp ce strategii echipelor vor putea regandi cea mai buna abordare a curselor o data cu reintroducerea schimbarilor de cauciucuri. Decizia a fost luata luni, la Londra, in cadrul unei intalniri la care au participat sefii tuturor echipelor participante la sezonul 2005, precum si viitorii patroni ai gruparilor care se vor alinia pe grila cu incepere din 2006. Principala noutate a fost adoptarea sistemului knock-out in ceea ce priveste calificarile. Astfel, sesiunea va dura o ora si se va desfasura dupa urmatorul program:

* in primele 15 minute, toti pilotii vor trebui sa efectueze cel putin un tur cronometrat, dupa care se va stabili un clasament, iar ultimii cinci clasati vor ocupa locurile respective pe grila de start;

* dupa o pauza de cinci minute, restul pilotilor vor concura intr-o alta sesiune de 15 minute, in care din nou au obligatia de a efectua cel putin un tur cronometrat. La finalul acestui sfert de ora, ultimii cinci clasati sunt scosi din joc si vor ocupa locurile corespunzatoare pe grila;

* urmeaza o pauza de cinci minute, dupa care pilotii ramasi se vor intrece pe parcursul a 20 de minute, ordinea timpilor urmand a stabili ierarhia in zona superioara a grilei.

Daca sportivii eliminati dupa primele doua "reprize" isi pot alege ulterior strategia privind cantitatea de benzina cu care vor lua startul, cei ramasi in "finala" trebuie sa concureze cu combustibilul cu care vor porni in Grand Prix. "Cred ca noul sistem de calificari va oferi un spectacol mai interesant decat pana acum. Ceea ce vom vedea va fi o cresetere a interesului si acesta este lucrul cel mai important", a declarat Christian Horner, directorul Red Bull Racing.

Desi nici unul din participantii la intalnire nu a confirmat in declaratiile sale, proiectul a fost votat in unanimitate, in timp ce articolele privind revenirea la schimbarile de pneuri au fost primite cu unele reticente. Echipele mici au reusit sa-si impuna punctul de vedere si sa respinga propunerile privind interzicerea masinilor de rezerva si a celui de-al treilea pilot care sa participe la antrenamentele de vineri.

De asemenea, s-a luat in discutie si revenirea la pneurile "slick" (fara profil), trecerea la un singur furnizor de cauciucuri si implementarea unei noi aripi spate in dorinta de a se putea efectua mai usor depasiri. Dar aceste probleme au fost amanate pentru 2007, in dorinta de a beneficia de mai multe reactii din partea directorilor tehnici. La intalnire au participat si Bernie Ecclestone, cel care detine drepturile comerciale ale Formulei 1, si Max Mosley, presedintele FIA, precum si reprezentantii principalilor sponsori din Marele Circ.


Despre autor:

Libertatea

Sursa: Libertatea


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.