Formula 1 intra in faza decisiva in acest final de saptamana, cand pilotii se vor intrece pe cel mai rapid circuit al intregului sezon, cel din Italia. In timp ce pentru Schumacher practic nu mai exista sanse ca anul acesta sa intre odata in posesia titlului mondial, presa internationala a inceput sa speculeze tot mai mult pe tema viitorului lui Schumi.

Cotidianul german "Bild" a lansat un nou atac impotriva fostului campion mondial. "Mercedes nu-l vrea pe Schumi" a titrat ziarul nemtesc, care sustine ca firma germana intentioneaza sa-l pastreze pe Kimi Raikkonen. Dupa ce acelasi ziar german dadea ca sigura mutatea lui Schumacher la Mercedes, avand in vedere ca seful firmei germane Norbert Haug se intalnise de doua ori cu pilotul german, intalniri in care ziaristii cotidianului spuneau ca s-a discutat o eventuala cooptare a lui Schumi la gruparea McLaren-Mercedes, acum publicatia sustine ca germanul nu mai este dorit de acestia. "Bild" isi bazeaza afirmatia si pe declaratia lui Haug, care a spus ca "o colaborare cu Michael nici nu intra in discutie".

In schimb, McLaren ar urma sa-i cresca contractul lui Kimi Raikkonen de la 7,5 miloane de euro la 20 de milioane anual, iar pe viitor Michael Schumacher va trebui sa se multumeasca cu mai putini bani. El va continua sa primeasca de la echipa la care evolueaza in prezent, Ferrari, 35 de milioane pe an pana la finalul sezonului 2006 cand ii expira actualul contract. Dar e foarte putin probabil ca echipa italiana va mai putea sa-i plateasca pilotului aceasta suma si nici nu se pune problema ca Ferrari sa-i maresca contractul la 40 de milioane, cum a cerut germanul.

Dupa interzicerea reclamei la produsele din tutun, Ferrari a pierdut principalul sau sponsor, pe Marlboro care contribuia la bugetul gruparii cu 86 de milioane de euro, iar firma Vodafone intentioneaza sa reduca si ea finatarea, care in prezent se ridica la 40 de milioane. Si nu trebuie uitat, sustine cotidianul german, ca anul acesta Ferrari si-a redus bugetul cu 50 de milioane, ajungand in prezent la numai 300 de milioane de euro.

Se pare ca la finele lui 2006, germanul va avea de ales intre a castiga mai putin, ramanand la gruparea italiana sau va putea opta pentru alta echipa, dar asta devine din ce in ce mai dificil avand in vedere ca anul acesta el n-a castigat decat un singur Mare Premiu, si acela in conditiile in care nici unul din favoriti n-a participat la cursa.

Daca anii trecuti Schumacher venea la Monza, in calitate de viitor campion, anul acesta el nu a mai ramas in lupta decat pentru pozitia a treia, dar si aceasta i-ar putea fi suflata de urmaritorii sai, Juan Pablo Montoya sau Jarno Trulli. Cu cinci etape inainte de final, au mai ramas in lupta pentru titlul mondial doar doi piloti, Fernando Alonso si Kimi Raikkonen. Sunt insa foarte mici sansele ca finlandezul sa mai poata sa urce pe prima pozitie,

Alonso avand in clasamentul general 24 de puncte in fata urmaritorului sau. Raikkonen are nevoie practic sa castige toate Marile Premii care urmeaza, dar si ca spaniolul sa termine curse in afara locurilor care se puncteaza. Si Alonso va castiga sigur sustine Flavio Briatore, directorul echipei pentru care alearga acesta, Renault, pentru ca desi are 24 de ani, la volan se comporta foarte matur, in timp ce Kimi nu dubleaza tot timpul talentul prin seriozitate. Compotamentul adolescentin al lui Raikkonen a fost confirmat si de Ron Denis, de la McLaren care spune despre pilotul echipei sale ca uneori pare ca ar avea doar 16-17 ani.

Colegul lui Raikkonen in schimb, columbianul Juan Pablo Montoya se poate lauda cu un nou record de viteza in Formula 1, fiind cronometrat cu 372,6 km/ora in timpul unor incercari private efectuate saptamana trecuta pe circuitul italian. Recordul precedent ii apartinea brazilianului Antonio Pizzonia, care a atins viteza de 369,9 km/ora la volanul unui monopost Williams-BMW in anul 2004, tot pe circuitul de la Monza, in timpul calificarilor pentru Marele Premiu al Italiei.


Despre autor:

Sursa: Click.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.