Conform presei germane, Ion Tiriac s-ar afla in spatele construirii circuitului auto de la Parcul Izvor, alaturi de Adrian Sirbu si Nicolae Serbu. Fostul presedinte al COR spune ca face doar afaceri profitabile si ca nu este interesat de asemenea aberatii.

Domnule Tiriac, v-ati reprofilat pe cursele auto? Sinteti implicat in construirea circuitului de la Casa Poporului?

Nici vorba de asa ceva. Nu am nici o legatura cu acest proiect, pe care oricum pentru moment il consider nerealizabil. Am citit si eu prin ziare si am discutat cu proprietarul circuitului DTM, Hans Werner Aufrecht, despre asta. Acesta mi-a zis ca nici vorba despre organizarea unor astfel de curse la Bucuresti. Ei sint interesati de cei cu potential in marcile de automobile.

Aveti vreo legatura cu firma BS Sport Development?

Nu am auzit in viata mea de aceasta firma. Nici Aufrecht nu cunoaste nimic despre ea.

Credeti ca este posibil ca peste citiva ani sa avem in Romania un circuit de Formula 1?

Probabil, atunci cind veti fi bunica veti putea asista impreuna cu nepotii la un Mare Premiu de Formula 1 in Romania. Un astfel de circuit costa intre 50 si 80 de milioane de euro, asta in cazul in care exista deja terenul. De asemenea, pentru o singura cursa, anual este nevoie sa cheltuiesti intre 15 si 30 de milioane de euro. La aceasta, se adauga costurile ce trebuie platite Federatiei Internationale de Automobilism si lui Bernie Ecclestone, responsabilul Formulei 1. In plus, din organizarea unei astfel de curse nu-ti revin decit banii din tichete, drepturile tv sau cele de publicitate fiind ale FIA. Cei care vorbesc acum despre asta sint ori utopici, ori urmasii celor care in urma cu 7 ani l-au vizitat pe Ecclestone la Monte Carlo pentru a-i propune organizarea unei curse de Formula 1 la mare. Atunci Ecclestone a venit la mine si m-a intrebat daca sintem retardati.

Dar un campionat de Formula 3000 este posibil sa avem mai curind la Bucuresti?

Sigur, dar nu la Parcul Izvor. Eu as vedea ca locatie aeroportul Baneasa, in alta parte nu cred ca s-ar putea. Aici, montarea unui loc costa intre 7 si 10 euro, deci pentru 100.000 de locuri s-ar cheltui 1 milion.

In cazul in care s-ar construi un astfel de circuit v-ar tenta sa va implicati?

Nu, multumesc. Prefer sa stau deoparte si ma multumesc in continuare cu statutul de fan al curselor auto.

Curse la Parlament

De anul viitor, bucurestenii ar putea urmari pe strazile din jurul Casei Poporului curse automobilistice. Ideea acestui circuit a fost lansata de omul de afaceri Nicolae Serbu si aprobata de consilierii municipiului Bucuresti, care au decis ca primarul Adriean Videanu sa negocieze cu un concern german, "Beyer Industrial Consulting GMBH", realizarea circuitului "Road City". Conform proiectului, pista de concurs va avea 3,115 km lungime si 10-15 m latime, fiind prevazuta cu 14 intoarceri. Ea va putea gazdui curse DTM, GT FIA, GP Touring Car si chiar de Formula 1. Investitorii se bazeaza pe o participare maxima de 94.000 de spectatori. Conform site-ului www.grandprix.com, fostul presedinte al COR, Ion Tiriac, este unul dintre cei care se afla in spatele acestui proiect: "In spatele proiectului de la Bucuresti se afla primarul Adriean Videanu, iar banii sint strinsi prin intermediul companiei BS Sport Development, in care sint implicati multimilionarul Adrian Sirbu, in parteneriat cu Ion Tiriac, un prieten al lui Bernie Ecclestone".

Formula 1 revine in Africa

Extinsa in spatiul arab, Turcia si fostul spatiu sovietic, Formula 1 ar putea fi readusa de valul globalizarii si pe continentul african. Conform unor declaratii ale reprezentantilor unui consortiu de la Cape Town, Marele Circ ar putea tura motoarele in 2009 pe un circuit din Africa de Sud. "Speram sa semnam un contract cu Bernie Ecclestone pina la sfirsitul acestui an, care ne-ar permite sa gazduim un Grand Prix in 2009. De 18 luni lucram zi de zi, iar rezultatele sint din ce in ce mai bune", a declarat Dave Grant, unul dintre principalii responsabili ai proiectului.

Desi costurile din Formula 1 s-au diversificat, iar sponsorii sint tot mai putini, Ecclestone a incurajat proiectul inca din anul 1994: "Vom merge in Africa de Sud, este sigur acest lucru. Problema care se pune este cind. Un Grand Prix in extrema sudica a continentului african, intr-un oras care reprezinta o atractie turistica, ar fi un lucru", spunea patronul F1 in 1994. Ar fi o revenire a curselor automobilistice in Africa de Sud, care a mai gazduit 23 de curse, prima in 1962, iar ultima in 1993. Niki Lauda a obtinut trei victorii pe continentul negru, iar la ultimul Grand Prix s-a impus Alain Prost (foto), care pilota un monopost Wiliams Renault.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.