In perioada 16-18 Aprilile 2010, la Brasov s-a desfasurat prima etapa din Campionatul National de Raliuri 2010.

Etapa, desfasurata pe asfalt, cu o traditie de 40 de ani, a strans la start 50 dintre cei mai buni piloti ai Romaniei. Printre acestia Sibiul a avut si de aceasta data un numar impresionant de concurenti, potrivit unui comunicat de presa.

Astfel, la grupa N au luat startul echipajele Victor Dimitriu/Horatiu Baltador pe Mitsubishi Lancer Evo IX, Jean Tatu/Cristi Florea pe un Subaru Impreza STi N10 precum si Serban Tomita/Dan Magos pe Citroen Saxo VTS.

Bogdan Nastase/Alex Popidan au reprezentat Sibiul in cadrul Cupei Dacia Logan insa au fost nevoiti sa abandoneze datorita unor probleme tehnice in momentul in care se aflau pe un laudabil loc II.

Tot la grupa N a luat startul si copilotul Levente Csegzy, acesta fiind navigatorul campionul en-titre, maghiarul Gergo Szabo, acestia evoluand pe un performant Mitsubishi Lancer Evo IX si fiind privati de victorie de spargerea unui diferential.

Nici la grupa A nu am fost lipsiti de reprezentanti, astfel ca Rares Tomita/Mihai Turcu au evoluat pe o Honda Civic Type R reusind sa urcea pe treapta a doua a podiumului in clasamentul juniorilor in vreme ce Cristian Toader/Cezar Rusu au evoluat pe un Seat Ibiza Cupra TDI, acestia din urma urcand chiar pe podium in cadrul cupei Diesel, pe pozitia a doua, in urma echipajului Andrei Cascaval/Bogdan Minea care au evoluat si ei pe un Seat Ibiza TDI. Bogdan Iancu, copilotul lui Alex Filip a ratat cu putin clasarea pe podium in cadrul grupei A, cei doi venind pe locul IV.

La grupa K lupta a fost acerba, doar 3.4 secunde au facut diferenta in favoarea echipajului Ely Groza/Radu Marginean. Astfel cei doi intra in istoria raliurilor din Romania, fiind primii castigatori ai unei etape din cadrul noii infiintate grupe K. Au evoluat pe un Subaru Impreza STi N10 iar la finalul intrecerii s-au declarat mai mult decat multumiti de evolutia lor:

"Revin in raliuri dupa o pauza de 2 ani in care am fost obligat sa stau pe margine din motive medicale, la Raliul Sibiului 2008 suferind o grava fractura a coloanei cervicale. Am avut mari emotii daca voi reusi sa fac fata fortelor dezvoltate de masina de curse, insa pentru moment ma simt ok, poate si din cauza ca sunt foarte fericit pentru aceasta victorie. Este prima noastra cursa impreuna, credeam ca o sa avem probleme de acomodare, dar totul a fost OK. Speram sa putem lua startul si la etapele urmatoare si poate sa gasim cel putin un sponsor, la Brasov evoluand fara niciun sponsor, iar costurile unei etape sunt incredibil de mari" declara Radu Marginean.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.