Sport 27 Martie 2009 16:36
Seful echipei BMW-Sauber, Mario Theissen, a afirmat ca pilotii inalti vor avea probleme in cazul in care nu se schimba regulamentul privind greutatea monoposturilor, dupa instalarea sistemului KERS, informeaza Reuters

"In viitor o sa fie numai piloti scunzi", a spus Theissen, care a cerut Federatiei Internationale de Automobilism (FIA) sa analizeze problemele legate de sistemul KERS, care reprezinta o greutate suplimentara pe monopost. KERS va permite pilotilor sa stocheze energia cinetica si sa se foloseasca de ea prin apasarea unui buton care mareste viteza, citeaza NewsIn.

Noul sistem nu este obligatoriu, iar echipele foloseau in caz de nevoie greutati pentru a echilibra monopostul, dar pilotii mai inalti vor fi defavorizati din cauza acestuia. Pilotul german al lui BMW-Sauber, Robert Kubica, este mai greu decat colegul sau german, Nick Heidfeld, iar greutatea va reprezenta un dezavantaj.

Theissen a precizat faptul ca Heidfeld va folosi KERS in cursa de la Melbourne, dar nu si Kubica, deoarece ar avea probleme cu greutatea in plus.

"Este o problema, iar pilotii mai grei vor fi dezavantajati, iar noi trebuie sa vedem cum ne vom folosi de sistem la fiecare cursa in parte", a explicat seful echipei.

Campionul mondial din 2005 si 2006, Fernando Alonso, dar si cel din 2007, Kimi Raikkonen, au slabit pentru ca monopostul sa nu fie mai incet. "Trebuie sa faci asa deoarece dispozitivul este destul de greu. Balastul putea sa fie mutat in diverse zone, dar acum acest lucru a disparut", a explicat Theissen.

Prima cursa a sezonului va avea loc la 29 martie, in Australia.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.