Membrii CSAT au concluzionat ca Armata Romaniei are capacitati limitate de a-si indeplini misiunile ce-i revin si au decis ca, la viitoare sedinta a Consiliului, Guvernul sa prezinte un program multianual de restabilire a capacitatii de lupta a acesteia, informeaza Presedintia. 

Conform unui comunicat al Administratiei prezidentiale dat publicitatii dupa incheierea sedintei de joi a CSAT, in cadrul sedintei s-a analizat starea Armatei Romaniei, punandu-se in discutie capacitatea de lupta pe timp de pace si de razboi, precum si participarea la misiunile internationale, transmite MEDIAFAX.

"Membrii CSAT au concluzionat ca Armata Romaniei are capacitati limitate de a-si indeplini misiunile ce-i revin si au decis ca, la viitoare sedinta a Consiliului, Guvernul Romaniei sa prezinte un program multianual de restabilire a capacitatii de lupta a acesteia", precizeaza sursa citata.

Totodata, ministrul Apararii Nationale, Corneliu Dobritoiu, a prezentat demersurile intreprinse in vederea initierii programului Avion Multirol al Fortelor Aeriene.

"Membrii Consiliului au aprobat «Conceptia de realizare graduala a capabilitatii de aparare aeriana» in cadrul programului «Avion multirol al Fortelor Aeriene» in concordanta cu interesele esentiale de securitate ale tarii si cu angajamentele asumate de Romania in cadrul organizatiilor europene si nord-atlantice", se mai arata in comunicat.

O alta tema pe agenda sedintei a constituit-o evaluarea riscurilor, amenintarilor si vulnerabilitatilor la adresa securitatii nationale, ca fundament pentru intocmirea "Planului National de Prioritati Informative pentru anul 2013".

De asemenea, s-au evaluat amenintarile la adresa securitatii nationale si vulnerabilitatile de securitate identificate in contextul atentatului de la Burgas (Bulgaria).

In finalul sedintei, membrii CSAT au fost informati cu privire la proiectul de hotarare a Guvernului Romaniei pentru aprobarea strategiei de privatizare a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa S.A.", modalitatea concreta si procedura de privatizare fiind in responsabilitatea Ministerului Transportului si Infrastructurii si a Guvernului, se mai arata in comunicat.

Citeste si:
Sorin Bontea a avut primul job la 16 ani. Nu i-a fost deloc ușor:...
Sorin Bontea a avut primul...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.