Revizuirea ar putea determina cresterea pretului la servicii precum vagonul de dormit si impunerea unei cote fixe a subventiei pentru operatorii privati, in timp ce trasee profitabile vor fi scoase din pachetul social.

Modificarea sistemului actual de subventionare a transportului feroviar de calatori a fost convenita in ultimele negocieri ale Guvernului cu Fondul Monetar International (FMI) si urmeaza sa fie efectuata anul viitor, cu scopul ca societatea nationala de resort sa obtina venituri suplimentare pentru a achita integral taxele aferente utilizarii infrastructurii feroviare, scrie romanialibera.ro.

Comisia FMI, nemultumita de intarzierea privatizarii TAROM si CFR

Surse oficiale au declarat ca sistemul de subventionare in sistemul feroviar de calatori va fi modificat atat pentru anumite servicii destinate calatorilor, precum vagonul de dormit, cat si in relatia cu operatorii privati, ale caror subventii ar urma sa nu mai fie calculate diferentiat, ci eventual stabilite pe baza unei cote fixe.

"In cazul serviciilor de calatori, este posibila, de exemplu, o modificare a subventiei la calatoria cu vagonul de dormit si, implicit, o usoara crestere a pretului pentru acest serviciu, la un nivel care sa nu depaseasca totusi costul unei calatorii low-cost cu avionul", au aratat sursele.

Modificari de subventii vor fi introduse de stat si in relatia cu operatorii privati, cu intentia de a "echilibra" sistemul, eventual prin impunerea unei cote fixe de subventie, nu diferentiata ca in prezent. Traseele feroviare considerate profitabile vor fi scoase din pachetul social de subventionare spre a fi vandute operatorilor privati, care vor aplica propriile preturi.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.