Social27 Octombrie 2010

Lectura de 2 minute

Studii recente demonstreaza ca cea mai eficienta dieta este bazata pe consumul de proteine si grasimi. Urmat pe termen lung, refimul provoaca insa probleme grave de sanatate.

Proteinele au doua avantaje prinicipale:nu se depun si accelereaza procesul slabirii. Daca sunt insa asociate cu cantitati mari de lipide sau glucide, proteinele se transforma in depozite de grasime. Mai mult, ele sunt greu de digerat, organismul fiind obligat sa consume mai multa energie pentru a le procesa.

Despre dieta daneza, care se bazeaza foarte mult pe consumul de carne, se spunea ca este dieta de schimbare a metabolismului. Aceasta titulatura este pe jumatate adevarata, intrucat numai in timpul regimului, metabolismul este crescut.

Principala problema in ceea ce priveste proteinele este faptul ca ele nu se gasesc in natura in stare pura, ci in combinatie cu glucide sau lipide. Procentul cel mai mare de proteine il contin ouale, acestea fiind urmate de carne, peste si orez.

  • Regimul Atkins, cea mai eficienta dieta?

Atkins este o dieta eficienta, fapt demonstrat si de studiile recente realizate la Stanford Prevention Research Center din California. Cercetatorii au comparat mai multe diete moderne si au ajuns la concluzia ca femeile care au urmat dieta Atkins au scazut de doua ori mai mult din greutate decat celelalte. Mai mult, ele au inregistrat si imbunatatiri semnificative ale sanatatii, mai ales in ceea ce priveste colesterolul si presiunea arteriala.

Citeste si:
7 motive pentru care să îți faci vacanța post-pandemie la un retreat
Retreaturile, soluția...

Prima faza a regimului Atkins dureaza 1-2 saptamani, timp in care poti consuma: carne, peste, oua, legume, unt, ulei de masline, masline. Dupa o saptamana de regim, se pot pierde 2-4 kilograme. In a doua faza este nevoie sa reintroduci incet-incet glucidele si lipidele in alimentatie. In cadrul dietei originale se recomanda ca in primele doua saptamani sa consumam maxim 20 de grame de glucide zilnic (in mod normal consumam 250 de grame). Dupa aceasta etapa, se mareste cantitatea de carbohidrati cu 5 g pe saptamana, pana ajungem sa consumam 50 de grame de glucide zilnic. In faza a treia, se mareste cantitatea zilnica de glucide cu 10 grame pe saptamana, iar in etapa de mentinere se recomanda consumul a cel mult 90 de grame de carbohidrati.

Citeste articolul integral peHealthy



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.