In perioada 4-9 octombrie 2010, peste 14.00 de angajati ai Kraft Foods din peste 50 de tari ale lumii s-au implicat in activitati de voluntariat in cadrul comunitatilor locale, actiuni derulate sub umbrela "Delicious Differece Week".

Angajatii Kraft foods Romania s-au implicat si ei in actiuni de voluntariat dornici sa le faca ziua mai frumoasa celor mai putin norocosi. La nivel global, participarea in saptamana 4-9 octombrie a peste 14.000 de angajati ai Kraft Foods la programul de voluntariat "Delicious Difference Week" a facut din acesta cel mai mare eveniment de voluntariat din istoria Kraft Foods.

Daca in 2009, la prima editie a acestui program in Romania, din cei circa 250 de angati ai Kraft, doar 28 s-au oferit pentru voluntariat, anul acesta numarul lor aproape ca s-a triplat, ajungand la 88 de persoane. Acestia au participat timp de 3 zile la actiuni de voluntariat in Bucuresti, Brasov si Onesti. Astfel, un total de 287 de ore de voluntariat le-au fost dedicate celor 200 de copii de la centrele de plasament din Voluntari, Sacele si Tarlungeni si de la orfelinatul din Onesti.

"Desi initial, numarul colegilor ce si-au anuntat participarea a fost mai mic, spiritul de voluntariat s-a extins la peste 35% din numarul total de angajati. Suntem bucurosi ca am reusit sa intindem o mana de ajutor si sa aducem un zambet pe fata celor 200 de copii din centrele vizitate", a declarat Doina Cavache, Corporate Affairs Manager al Kraft Foods Romania.

  • Centrul de plasament Voluntari

De exemplu, la Centrul de Plasament Voluntari, exista 57 de copii cu varste cuprinse intre 3 si 20 de ani si numai 2 ingrijitori care sa ii ajute pe copii la teme, sa le ofere afectiune si tot ceea ce ii mai poate oferi un parinte fiului sau. Potrivit Doinei Cavarache, acest centru de plasament este unul dintre "cele mai amarate din Bucuresti", motiv pentru care 28 dintre acesti copii s-au bucurat alaturi de 28 de angajati ai Kraft de un o zi in care toti cei 56 s-au jucat cot la cot. Pe langa faptul ca aceasta zi i-a facut pe cei mici sa zambeasca, deoarece afectiunea este cel mai important lucru de care acestia duc lipsa, ziua a echivalat totodata cu un "team-building 2-1", care a facut o schimbare atat pentru copii cat si pentru adulti.
Citeste si:
Cătălin Moroșanu a fost victima hackerilor. Și-a pierdut conturile...
Cătălin Moroșanu a fost...

Cu toate ca din pricina lipsurilor micutii de la Centrul de Plasamant voluntari nu dispun de cele mai bune conditii, Anca Toteanu, Consumer Relations Coordinator in cadrul companiei, a remarcat faptul ca acesti copii sunt foarte uniti. Cei 57 de copii invata in 3 ture si pentru ca cei 2 ingrjitori nu se pot cuprinde toate indatoririle pe care le au, copii mai mari ii aseapta pe cei mici de la scoala pentru a se asigura ca ajung in siguranta.

Insa actiunea de la Voluntari nu a inseamnat doar o zi joaca, ci si o licitatie. Astfel, angajatii Kraft au completat suma de bani donata de firma si au stans 6.000 de lei pe care i-au folosit pentru a le cumpara micutilor un aragaz si patuturi, insa si fructe si alimente. "In cadrul firmei restul de bani i-am completat printr-o licitatie la care unii colegi au adus prajituri facute in casa. A fost licitata si o crema de zahar ars, care s-a vandut cu 200 de lei", a precizat Doina Cavarache.

Citeste si:
Companiile Kraft Foods si Heinz vor fuziona
Companiile Kraft Foods si...

  • Centrul de copii Alexandra din Onesti

Angajatii Kraft Romania nu s-au implicat in activitati de voluntariat numai in Bucuresti, ci in toata tara. Un alt loc in care sunt ingrijiti copii este Centrul de copii Alexandra din Onesti, unde traiesc acum circa 90 de copii cu diferite dizabilitati. Daca la Centrul de Plasament din Voluntari copii erau capabili sa le arate voluntarilor bucuria lor, aici lucrurile au fost diferite, deoarece multi dintre copii nu le puteau oferi un feedback.

Potrivit lui Remus Drumia, Regional Sales Manager in cadrul Kraft Foods Romania, deoarece dizabilitatile de care sufera micutii de la Alexandra sunt deseori din cele mai grave, ingrijitorii acestora au cel mai mare grad de satisfactie in momentul in care reusesc ca-i aduca pe acesti copii la un nivel de handicap mai mic, in asa fel in cat sa poata urma o scoala speciala.

Citeste si:
Planuri Mercedes-Benz: 3 platforme electrice în 2025 și 8 uzine de...
Planuri Mercedes-Benz: 3...

Printre acesti copii exista si cateva cazuri interesante, precul cel al baietului care canta ore in sir la un pian improvizat dintr-o claviatura de hartie lipita cu scoci de o masa, sau cel al altui copil care are o memorie extraordinara si deseanza in spatiu si foarte detaliat incaperi pe care le-a vazut doar pentru cateva minute.

Insa toti acesti copii nu au nevoie doar fructe si alimente, ci mai ales de atentie, de afectiune, de persoane care sa ii ajute la teme si cu care sa vorbeasca. Astfel ca, toti cei care vor sa se alature celor de la Kraft Romania si Fundatiei Sera, cu care acestia colaboreaza in proiectele de voluntariat desfasurate, o pot face scriind un mail la adresa prais@prais.ro.

"Ca sa fii voluntar ai nevoie de dragoste pentru oameni, compasiune si uneori, cum este si in cazul meu, de educatie in acest sens", a declarat Anca Toteanu.

Citeste si:
Iulia Albu a dat de pământ cu vedetele care și-au făcut avatar cu...
Iulia Albu a dat de pământ cu...

  • Doneaza mancare pe Facebook

Insa nu numai in acest mod puteti fi "voluntar Kraft", ci si intr-un mod care le este mai la indemana internautilor si necesita un simplu clic. In luna septembrie Kraft Foods si-a lasant pagina de Facebook, iar la fiecare like pe care un abonat al site-ului de socializare il da acestei pagini, 10 portii de alimente sunt donate de Kraft in cadrul Programului Mondial pentru Hrana al Onu (PMHO).

In plus, vizitatorii paginii Kraft Foods de pe Facebook au fost invitati sa incarce fotografii cu oameni in actiune care vor fi utilizate pentru un montaj foto digital. Pentru fiecare fotografie incarcata, Kraft Foods doneaza 20 de portii de hrana in cadrul PMHO, iar targhetul pe care compania doreste sa-l atinga este de 500.000 de portii de hrana donate.

Fiind a doua cea mai mare companie de produse alimentare din lume, Kraft Foods ia atitudine in combaterea foametei si promovarea unui stil de viata sanatos. In ultimii 25 de ani, Kraft Foods si Fundatia Kraft Foods au donat aproape un miliard de dolari in numerar si hrana pentru organizatii responsabile de distribuirea ajutoarelor de hrana.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.