Potrivit realizatorilor studiului, pachetele de tigari sunt evident mai putin atractive pentru adolescenti de la introducerea pictogramelor, insa imaginile incep sa se banalizeze cu timpul si ar trebui schimbate, arata NewsIn.
Studiul "Impactul pictogramelor de pe pachetele de tigari asupra adolescentilor din Romania", realizat la nivel national pe un esantion de 1.400 de adolescenti, a aratat ca aproximativ jumatate dintre adolescenti au atitudini si comportamente de respingere fata de tigari, din cauza imaginilor de pe pachetele de tigari. Unul din doi adolescenti incearca in mare sau foarte mare masura sentimente de dezgust generate de imaginile tiparite (50%) pe pachetele de tigari, iar 45% dintre acestia incearca sentimente de "ingrijorare si neliniste". Studiul arata ca pictogramele influenteaza decizia adolescentilor de a se apuca sau nu de fumat - 51% dintre tineri au declarat ca sunt influentati in mare masura de acestea.
Sunt influentati, de asemenea, si tinerii care deja fumeaza, jumatate dintre ei declarand ca au incercat sa renunte la fumat din cauza avertismentelor legate de sanatate. Ca urmare a inscriptionarii, tinerii incearca sa evite mesajele - 30% acopera imaginea atunci cand iau tigari din pachet, 28% nu privesc pachetul atunci cand iau o tigara si 23% cumpara sau cer vanzatorului un anumit tip de pachet de tigari cu un anumit text. Studiul arata de asemenea ca, in prezent, un adolescent din cinci (19%) fumeaza zilnic, 17% ocazional si aproape doua treimi (64%) sunt nefumatori.
Pictoramele au fost introduse in Romania la 1 iulie 2008 si au devenit obligatorii incepand cu 1 iulie 2009. Aceste studii sunt printre primele din Europa care exploreaza impactul acestei masuri de sanatate publica.
Studiul privind impactul asupra adolescentilor a fost realizat in perioada iulie 2008 - octombrie 2009 de Institutul de Pneumologie „Marius Nasta” si Totem Communication, fiind finantat de Development Research Centre Canada. Studiul despre impactul pictogramelor asupra adolescentilor a fost realizat in premiera, fiind prima oara cand se analizeaza efectul pictogramelor asupra adolecentilor.
Imaginile de pe pachetele de tigari ii sperie pe fumatori, dar nu ii determina sa renunte la fumat
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
[hi]Digitail[/hi], drumul din Iași la investiție series B și peste 10.000 de...
Sursa: start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
George Burcea, moment controversat! De ce a izbucnit când a fost întrebat...
Sursa: kudika.ro
-
Tragedie șocantă în showbiz. Celebrele gemene Kessler au murit mână în mână,...
Sursa: garbo.ro