Politica 4 Iulie 2008 04:23
Sorin Oprescu a investit de sapte ori mai putini bani in campanie decat Blaga, dar a luat cu peste 70.000 de voturi mai mult decat acesta.

80 de bani - atat l-a costat pe Sorin Oprescu fiecare vot al unui bucurestean in turul doi al cursei pentru Primaria Capitalei, arata datele Raportului Asociatiei Pro Democratia pe tema alegerilor locale din vara acestui an. Conform studiului, noul primar general al Bucurestiului a cheltuit in campanie 266.545 de lei pentru publicitatea stradala si din presa. La polul opus se afla marele sau invins de la PD-L, Vasile Blaga, cel care a investit 6,3 lei pe cap de alegator.

In timp ce campania lui Vasile Blaga a investit sume consistente in popularizarea candidatului in turul I, Sorin Oprescu, personaj care beneficia de o notorietate foarte mare, a concentrat cea mai mare parte a cheltuielilor in al doilea tur de scrutin.

In practica, chiar si in aceste conditii, cheltuielile totale pentru campania lui Vasile Blaga au fost mai mari si in turul II ca urmare a dezechilibrului in totalul cheltuielilor.

Fostul candidat democrat-liberal are de achitat o factura electorala de 1.524.536 de lei, cea mai mare dintre toti candidatii la Primaria Generala din 2004 incoace. Doar Mircea Geoana s-a apropiat de Blaga, cu 1.355.180 de lei platiti acum patru ani, asta in timp ce invingatorul acelei curse, Traian Basescu, a fost nevoit sa scoata din buzunar 436.000 de lei pentru un nou mandat.

Aceeasi soarta ca si Blaga a avut-o si colegul sau de partid, infrant la sectorul 1, Razvan Murgeanu. Acesta este campionul banilor aruncati pe fereastra in raport cu numarul de sufragii stranse. Un singur vot l-a costat pe Murgeanu aproape 20 de lei, preturi apropiate inregistrand si pedelistul Cristian Poteras la sectorul 6 (14,7 lei) si pesedistul Gheorghe Nechita la Iasi (15 lei). Diferenta e ca ultimii doi si-au reconfirmat scaunele de primari.

Primari aflati deja in functie precum Neculai Ontanu (sectorul 2), Liviu Negoita (sectorul 3) sau Radu Mazare (Constanta) au reusit sa castige un nou mandat la preturi minime - intre 1,2 si 2 lei/vot.

La nivel de partide, PD-L conduce in topul facturilor de campanie atat in Bucuresti cat si in tara, acolo unde APD a monitorizat sapte orase: democrat-liberalii au cheltuit un total de 7.889.021 de lei, adica mai mult decat PNL si PSD, care au cheltuit 2.182.280 de lei, respectiv 3.357.916 lei.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.