Politica 2 Mai 2008 12:12
Campania electorala pentru alegerile locale a inceput oficial azi, partidele apeland la toate mijlocele de comunicare in tentativa de a castiga simpatia alegatorilor- de la afisajul stradal pana la publicitatea pe internet.

Cursa pentru castigarea primariilor si a consiliilor judetene a intrat in linie dreapta. La inceput de campanie, candidatii si-au facut deja "incalzirea" prin tot felul de actiuni care au scos la iveala, cel putin pana acum, lipsa unor mesaje percutante, capabile sa-i mobilizeze pe alegatori, in conditiile in care absenteismul pare sa castige tot mai mult teren. Dincolo de afisele stradale care, incepand de vineri, vor deveni o constanta a piesajului cotidian, timp de o luna, este de asteptat ca accentul sa fie pus si pe campania door to door, completata insa de alte mijloace care si-au dovedit deja eficienta pentru anumite categorii de electorat.

Multi dintre candidatii la primaria Bucurestiului si la sectoare au abordat internetul ca mijloc de a-si face publicitate politica, aceasta modalitate fiind ieftina si cu priza la votantii mai tineri, care nu sunt amatori de petreceri campenesti cu mici si bere si nici nu urmaresc confruntarile electorale televizate. Liberalul Ludovic Orban, liderul PIN Cozmin Gusa, conservatorul Codrin Stefanescu, social-democratul Marian Vanghelie, primarul sectorului 3, democrat-liberalul Liviu Negoita si alti candidati la sectoarele Capitalei sunt detinatori de bloguri sau site-uri personale.

De la Nicolae Iorga la o plimbare cu tancul prin Capitala

Liberalul Ludovic Orban, angajat in cursa electorala pentru primaria Bucurestiului are spatiul lui online, www.ludovicorban.ro, in care scrie despre echipa lui, problemele Capitalei si interactioneaza cu cititorii. "La sfarsitul fiecarei zile socoteste nu ceea ce au facut altii pentru tine, ci ceea ce ai facut tu pentru altii", scrie Ludovic Orban. Si pentru ca liberalii au ca motto al campaniei sloganul "Promovam Romania" (folosit in campania pentru europarlamentare), citatul invocat ii apartine istoricului Nicolae Iorga. Pe site-ul liberalului se gaseste si un sondaj, unde vizitatorii isi pot exprima parerea asupra primei probleme pe care va trebui sa o rezolve viitorul primar al Bucurestiului.

Cozmin Gusa este cel mai activ dintre candidatii la primaria Capitalei pe domeniul online. Acesta este atat posesorul unui blog inca din primavara anului trecut, dar si al unui site, creat special pentru campania sa pentru functia de primar general al Capitalei, www.cozminprimar.ro. De pe site-ul lui Gusa, se pot descarca logo-uri cu mesaje electorale sau melodii pentru telefonul mobil interpretate de trupa hip-hop Parazitii, Florin Chilian, Valeriu Sterian sau Victor Socaciu. Pe langa expunerea prin texte si materiale video a realitatilor politice postdecembriste sau campaniile initiate de candidatul PIN la primaria Capitalei, exista si o lista a sustinatorilor lui Cozmin Gusa, in sectiunea "si ei s-au saturat" regasindu-se femeia de afaceri Monica Tatoiu, cantaretul Florin Chilian, fostul tenismen Ilie Nastase, pugilistul Leonard Doroftei si publicitarul Bogdan Naumovici.

De cateva saptamani prin centrul Bucurestiului sunt lipite la tot pasul stickere care fac reclama unui site care se cheama tancul.ro. Desi la prima vedere sloganul "Da-te cu tancul!" te duce cu greu cu gandul la un site electoral, tancul.ro este pagina web a conservatorului Codrin Stefanescu. Candidatul PC la primaria Capitalei este asemanat cu un tanc care, prin strivirea coruptiei, alungarea politicienilor, deblocare traficului, protejatrea cetateanului va elibera Bucurestiul de sub "asediu".

Pe site-ul primarului de la 5, Marian Vanghelie te provoaca sa joci "Hotii si vardistii" sau "Razboi si pace". In primul joc, pe un santier hotii vor sa fure materia prima folosita de muncitori pentru constructiile initiate de edilul de la sectorul 5. Ca sa-l salveze pe Marian Vanghelie, jucatorul trebuie sa arunce cu rosii stricate in capul hotilor.

Cel de-al doilea joc in care Marian Vanghelie este erou principal este "Razboi si pace". Jucatorul trebuie sa sparga niste baloane cu chipul lui Marian Vanghelie si in acelasi timp sa explodeze niste bombe care ameninta sa distruga orasul, pentru ca Bucurestiul virtual sa se imbogateasca cu noi blocuri, parcuri, scoli, teatre. Pagina web a lui Vanghelie se pare ca este insa doar de fatada, edilul de la 5 probabil abandonand proiectul dupa ce Cristian Diaconescu a fost ales de PSD pentru primaria Capitalei, din moment ce restul paginilor poarta de mai multa vreme amprenta "This Site HaCKeD By NADER_ES8".

Si candidatii pentru primariile de sectoare ai marilor partide sunt reprezentati online, PNL si PD-L plasandu-se pe locuri fruntase in acest sens. Liberalii Andrei Chiliman, edil al sectorului 1 si blogger cu state mai vechi, candidatul pentru sectorul 2 Dragos Dinca, dar si candidatii pentru sectoarele 5 si 6, Cristian Banu, respectiv Antonel Tanase sunt posesori de pagini digitale.

Pe www.murgeanu.ro, pagina viceprimarului democrat-liberal, si candidat la primaria sectorului 1 din partea PD-L, Razvan Murgeanu exista doar un banner cu chipul acestuia, insotit de sloganul "Atat iarna, cat si vara", aluzie la celebra declaratie a lui Traian Basescu "Iarna nu-i ca vara". Dintre democrat-liberali, mai au pagini web edilul de la 3, Liviu Negoita, a carui pagina se vrea un intermediar intre primar si cetateni si care a luat nastere cu mult inainte de campania din 2008. Candidatul PD-L pentru sectorul 2, Dan Cezar Ionescu isi face publicitate pe pagina tineretului democrat-liberal, iar Sebastian Bodu scrie pe blog inca dinainte de a deveni europarlamentar, de cand era inca presedinte al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Exista insa si exceptii notabile. Se pare ca Vasile Blaga, candidatul democrat-liberal pentru fotoliul de edil al Capitalei, nu a dorit sa imprumute din experienta fostului lider al partidului, Traian Basescu, acesta neavand inca o pagina web personala. Blaga pare sa mizeze exclusiv pe comunicarea directa cu electoratul, motiv pentru care si-a inceput campania cu excursii la metrou sau pe santierele Bucurestiului. Desi blogger de ceva vreme, nici Cristian Diaconescu nu a mai scris demult pe pagina sa personala, al carui motto este "decenta este o dovada de igiena".
Dezbraca-te pentru a salva Bucurestiul

In lipsa unor mesaje consistente si a proiectelor concrete pentru Capitala, unii dintre competitori recurg la ideii menite macar sa socheze electoratul. Astfel, PNL vine cu o alta modalitate inedita de a face campanie electoral- exhibitionismul. Pe blogul candidatului la primaria sectorului 5, Cristian Banu, exista un anunt potrivit caruia "un grup de tineri liberali din organizatia Sectorului 5 a decis sa renunte la inhibitii pentru a trage un semnal de alarma in ce priveste cel mai bolnav sector al Capitalei".

"Cele 5 fete si cei 5 baieti din randul tinerilor liberali ai organizatiei PNL de sector spun ca au ales sa participe la campania 'Salveaza Sectorul 5' intr-un mod mai nonconformist pentru ca ei cred ca asa au sanse ca mesajul lor sa fie auzit", se arata pe adresa de internet http://www.banucristian.ro/adevarulgolgolut.html.

Cei 10 tineri, care sustin ca se dezbraca pentru cauza in care cred, vor sa transmita, prin nuditate, ingrijoarea fata de situatia din sectorul condus de Marian Vanghelie. Indemnul lor pentru "super-cetatenii" sectorului in care locuiesc este sa participe la salvarea sectorului 5 alaturi de ei. "Arata-ne ca nu ne-am dezbracat degeaba si du-te la vot pe 1 iunie. Salveaza Sectorul 5! Alaturi de preferatul nostru, Cristian Banu, candidatul PNL la Primaria Sectorului 5!", este indemnul tinerilor.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.