Premierului Tariceanu i-au trebuit trei zile sa gaseasca o replica pentru discursul presedintelui Basescu, rostit luni in Parlament. Intrebat ce parere are despre criticile sefului statului, el a preferat sa raspunda ironic.

"Constat un lucru care poate trece neobservat, anume ca, intre aprecierile Comisiei Europene - care sunt cunoscute ca fiind extrem de profesioniste - si aprecierile facute in discurs, exista o discrepanta enorma. Si cred ca problema nu este la Guvern, ori la nivelul Comisiei", a spus Tariceanu. El a adaugat ca totusi se bucura ca Basescu a subliniat faptul ca prioritatea zero pentru Romania este aderarea.

In privinta absentei de la discursul sefului statului, premierul a raspuns, sec, ca prezenta sa nu era necesara. "Daca astazi (ieri - n.r.) am venit la motiune pentru ca era obligatoriu, chiar daca nu era necesar, pentru ca o sa mai ascult o data motiunea, miercuri, cand va fi dezbaterea, la prezentarea presedintelui nu era nici obligatoriu, nici necesar", a explicat Tariceanu. El a adaugat ca se poate informa "si altfel" cu privire la interventiile sefului statului.
Primul-ministru a facut aceste declaratii la Parlament, dupa citirea de catre opozitie a textului motiunii de cenzura.

"Motiunea este demagogica si populista"

In privinta demersului PSD, Tariceanu considera ca este o "pierdere de vreme". "Este clar ca motiunea nu are nicio sansa sa treaca", a spus el.
Seful Executivului nu a dorit sa faca referire la pasaje din textul PSD, preferand sa isi reia discursul privind aderarea la UE. "A depune o motiune acum, cand discutam despre necesitatea unei sesiuni extraordinare in iulie, pentru ca avem un calendar foarte incarcat, stam si ne pierdem vremea cu motiunea artistica a PSD", a spus el.

"Partidele coalitiei nu tradeaza"

Pentru ca in ultima vreme s-au vehiculat mai multe scenarii privind intentia unor partide din coalitie de a vota in favoarea motiunii, Tariceanu a fost intrebat daca ia in calcul o eventuala "tradare" a unui partid din arcul guvernamental. "Partidele coalitiei nu tradeaza", a raspuns primul-ministru. Totodata, el a respins si oferta PSD, de a sustine un Guvern minoritar. "Nu avem nevoie nici de sprijinul PSD si, evident, nici de un Guvern minoritar", a spus Tariceanu.

Curierul National

Sursa: Curierul National