16 Decembrie 2004 , in Politica
Diversele media au reflectat in mod diferit momentele electorale. Astfel, din totalul materialelor difuzate la televiziune care au avut legatura cu actantii din campania electorala, Puterea a avut o reprezentativitate de 56%, in vreme ce Opozitia a fost prezenta pe sticla in proportie de numai 41%, iar UDMR - de doar 3%. Ca fapt distinct, in campania electorala, atitudinea critica de la stirile tv in legatura cu membrii Opozitiei a fost indulcita. Chiar si in aceste conditii, Adrian Nastase si Uniunea PSD+PUR au fost pozitiv promovati intr-o masura mult mai mare decit principalii lor contracandidati, Antena 1, PRO TV si TVR fiind posturile cu pronuntata atitudine pro-Putere. De altfel, Nastase conduce detasat si intr-un clasament al prezentelor tv asociate cu actiuni pozitive, Antena 1 fiind postul de televiziune care l-a prezentat in cele mai multe materiale cu tendinta pozitiva. Pe de alta parte, Uniunea PSD+PUR a „incaput" de cele mai multe ori la televizor, Alianta D.A. inregistrind, in comparatie, cu putin mai mult de jumatate de aparitii. Uniunea PSD+PUR a fost asociata, la televizor, cu cele mai multe actiuni pozitive, campionul aparitiilor asociate cu actiuni negative fiind PRM. In fine, Uniunea PSD+PUR a avut parte de cele mai multe prezentari cu tendinta pozitiva, Antena 1 relatind, in acest fel, in mai mult de jumatate dintre materiale. Prin comparatie, Alianta D.A. a fost prezentata cu tendentiozitate pozitiva de doua ori mai putin.

Presa scrisa - mai echilibrata

Atitudinea critica fata de competitorii politici a fost mai echilibrat raspindita in presa scrisa decit la televiziune. Conform Raportului AMP, in campania electorala Adrian Nastase a aparut cel mai des in presa scrisa, acumulind 457 de aparitii, in vreme ce Traian Basescu a adunat aproape 300 de aparitii. Nastase a fost si cel care a contabilizat cel mai mare numar de actiuni negative reflectate, dar si cele mai multe actiuni pozitive. Candidatul social-democrat la Presedintia Romaniei a avut parte, de asemenea, de cele mai multe aparitii cu atitudine negativa, secondat fiind de Traian Basescu.
Uniunea PSD+PUR a fost, in presa scrisa, campioana actiunilor negativ reflectate, ca si a materialelor care au avut o atitudine negativa. Per total, Puterea a fost prezenta in presa scrisa in proportie de 59%, Opozitia - 38%, iar UDMR - 3%.

Audio si campanie

In presa audio, Radio Romania Actualitati s-a comportat ca un agent mascat de PR pentru Putere. RRA a difuzat cele mai multe materiale ce pot fi asociate cu actiuni pozitive in privinta lui Adrian Nastase si a Uniunii PSD+PUR. Nastase a avut, de asemenea, cea mai mare vizibilitate la radio, iar per ansamblu, Uniunea PSD+PUR a fost prezenta in mai mult de jumatate din totalul stirilor monitorizate. Totusi, Uniunea a adunat la radio si cel mai mare numar de materiale critice.
Cotidianul

Sursa: Cotidianul



Te-ar putea interesa si:

Vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri?
Urmareste-ne si pe Facebook
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Facebook Twitter

Aboneaza-te la 9AM sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Presa in campania electorala.


Ultima ora din Politica pe 9AM