Campania electorala pentru alegerea presedintelui a fost marcata de absenta dezbaterii politice, temele marginale dominand audiovizualul, cum a fost subiectul presupusei loviri a unui copil de catre Traian Basescu, repetat de 1.459 de ori, doar la o singura televiziune, arata un raport al Active Watch.
Potrivit monitorizarii Agentiei Active Watch, campania electorala a lipsit de la postul public de televiziune, dar si de la cele private generaliste, cum ar fi Antena 1 si Pro Tv, televiziunile de stiri Antena 3 si Realitatea Tv fiind cele care au difuzat, desi intr-o proportie modesta, informatii relevante despre campanie.

"Alegerile au ocupat doar 7% din agenda globala, am monitorizat peste 1.200 de stiri. A fost campanie, dar nu in emisiunile principale de informare.(...) Antena 3 a difuzat cele mai multe materiale relevante pentru alegerile prezidentiale. Il avem pe Traian Basescu cel mai vizibil, urmat de Mircea Geoana, Antonescu si Oprescu. (...) Basescu a fost cel mai atacat actor, din 99 de aparitii ale lui, 19 au fost intr-un context negativ, iar 16 dintre acestea la Antena 3. Traian Basescu a fost atacat de alti actori in 36 dintre aparitiile sale", a explicat Ionut Codreanu de la Agentia de monitorizare a presei Active Watch, potrivit NewsIn.

Agenda televiziunilor, chiar si cea din emisiunile electorale, a fost dominata de subiectele la zi, jurnalistii au operat cu valorificari ale candidatilor si chiar s-au antepronuntat in legatura cu sansele unora de a ajunge in turul doi, candidatii "fara sanse" au aparut doar la TVR, sunt concluziile monitorizarii.

Bunaoara, s-a constatat ca Remus Cernea, Ovidiu Iane si Constantin Rotaru, toti trei candidati la presedintie, au fost invitati doar in emisiunile organizate de postul public de televiziune.

Mai mult, arata raportul, au existat situatii in care televiziunile au favorizat un anumit candidat, intre cele doua tururi trei din cele sase televiziuni monitorizate "incalcand flagrant normele, frizand chiar si incalcarea legii". Astfel, "postul privat Antena 3 a fost singura televiziune angajata antr-o campanie de decredibilizare si intimidare a membrilor unei institutii publice, Consiliul National al Audiovizualului", potrivit raportului.

In lipsa unei dezbateri politice reale, au dominat temele periferice, cum a fost aceea a presupusei loviri a unui copil de catre Traian Basescu, presedintele Active Watch Mircea Toma mentionand ca "numai un post de televiziune de stiri a inregistrat intr-o singura zi 1.459 de repetari ale acestei informatii".

ActiveWatch – Agentia de Monitorizare a Presei a monitorizat in intervalul 2 – 20 noiembrie, principalele emisiuni cu caracter electoral difuzate de posturile Antena 3, Realitatea TV, B1 TV si TVR 1.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.