Ministrul Tineretului, Monica Iacob-Ridzi, a precizat ca a cerut un control al Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice in ce priveste cheltuielile facute cu ocazia Zilei Tineretului, controlul relevand ca toate contractele au fost "perfect legale".
"Prin ceea ce am facut pe 1 si 2 mai am dorit sa implicam cat mai multi tineri, sa simta si ei ca este ziua lor. Am dorit un eveniment la nivel national si am organizat concerte si activitati in principal in orasele Costinesti si Bucuresti. Noi am semnat trei contracte, doua cu o firma si unul cu o alta firma, dar ne-a interesat in principal numarul de tineri prezenti la aceste evenimente. Ne-am atins obiectivul, conform datelor primte au fost peste 100.000 de tineri, dintre care 15.000 la Costinesti. Pentru a demonstra ca am facut totul legal am cerut un control al Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, care ne-a sesizat ca toate contractele si tot ceea ce s-a facut este perfect legal", a raspuns Monica Iacob-Ridzi acuzatiilor cu privire la modul in care Ministerul Tineretului si Sportului a contractat firmele organizatoare ale manifestarilor prilejuite de Ziua Tineretului, cat si in legatura cu sumele chelutite cu organizarea acestor evenimente.

MTS a transmis un comunicat de presa in care prezinta pasii parcursi pentru achizitionarea serviciilor pentru organizarea "Zilei Tineretului", precum si numele firmelor care s-au ocupat de organizare si valoarea contarctelor. Astfel, pentru asigurarea derularii in conditii optime a evenimentelor, Ministerul Tineretului si Sportului a achizitionat "Servicii de recreere, culturale si sportive", iar, pentru asigurarea transparentei, la nivelul Ministerului au fost aprobate "Norme metodologice pentru achizitionarea serviciilor de recreere, culturale si sportive", in baza carora au fost transmise invitatii de participare, cu documentatia de atribuire anexata, catre 3 potentiali ofertanti- System Mamagement Solution SRL, Artisan Consulting SRL si Compania de publicitate Mark SRL.

MTS sustine ca ofertantii au fost selectati din randul companiilor care au trimis la inceputul mandatului o serie de propuneri de proiecte pe care Ministerul le-ar fi putut derula. Doar doua companii au depus oferte, separate, pentru fiecare din cele 3 caiete de sarcini din documentatia de atribuire. In functie de pretul ofertat pentru fiecare eveniment in parte-criteriul de departajare fiind “pretul cel mai scazut"-au fost selectati castigatorii, cu care s-au incheiat contractele pentru fiecare eveniment in parte.

Ministerul sustine, de asemenea, ca a pus la dispozitia opiniei publice toata documentatia, la scurt timp dupa derularea si incetarea contractelor privind evenimentele desfasurate in Costinesti si Bucuresti, pe site-ul www.e-licitatie.ro, Ministerul optand si pentru transmiterea acestora catre Jurnalul Oficial al UE. In ceea ce priveste cota de piata a companiilor carora le-au fost atribuite contractele, ele au avut pe parcursul anului trecut o cifra de afaceri de aproximativ un milion euro, se arata in comunicat.

Ministerul Tineretului a prezentat si o lista a cheltuielilor pentru Ziua Tineretului, astfel, situatia sta in urmatorul fel:

Eveniment Bucuresti:

S.C. ARTISAN CONSULTING S.R.L. - 985.850 Lei (fara TVA);
S.C. COMPANIA DE PUBLICITATE MARK S.R.L. - 1.065.200 Lei (fara TVA);

Eveniment Costinesti:

S.C. ARTISAN CONSULTING S.R.L. - 1.230.600 Lei (fara TVA);
S.C. COMPANIA DE PUBLICITATE MARK S.R.L. - 1.160.651 Lei (fara TVA);

Eveniment tara:

S.C. ARTISAN CONSULTING S.R.L. - 431.620 Lei (fara TVA);
S.C. COMPANIA DE PUBLICITATE MARK S.R.L. - 535.219 Lei (fara TVA).




Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.