Politica 1 Iunie 2009 00:20
Mesajul principal pe care romanii l-au inteles din aceasta campanie, aflata pe ultima suta de metri, tine (tot) de lupta politica interioara, majoritatea liderilor de partide si a candidatilor la PE axandu-si discursurile mai putin pe propriile realizari si mai mult pe criticile la adresa contracandidatilor.
Ne-am obisnuit deja cu discursurile ofensive ale politicienilor romani, care bat pasul pe loc in demersul electoral pentru PE, si se concentreaza pe anti-propaganda, intr-o campanie numita pe alocuri "europrezidentiala".

Pe langa acestea, clipurile electorale lasa mult de dorit, nefiind clar cui se adreseaza si ce vor sa spuna de fapt. Mai mult, multe dintre aceste clipuri par a fi facute in gluma, transmitand mesaje confuze si vagi prin care electoratul nu poate face legatura cu Parlamentul European si nici cu reprezentantii partidelor, starnind pe alocuri amuzamentul.

2 saptamani, 5 zile si cateva ore...



PNL: Bani pentru romani. Bani europeni


Cu siguranta nu am trecut cu vederea discursurile acide ale presedintelui PNL, Crin Antonescu, in "campania pentru europarlamentare", in care acesta pare sa duca o lupta personala cu presedintele Traian Basescu, iar printre vorbele grele la adresa sefului statului acesta mentioneaza pe alocuri si cateva detalii despre alegerile pentru PE.

Antonescu continua sirul acuzatiilor 'erotice' la adresa lui Basescu: 'Regele e gol!'

La capitolul spot electoral, cel mai interesant pare a fi cel al Adinei Valean, fost parlamentar in PE, cunoscuta in principal pentru reducerea tarifelor de roaming si relatia cu presedintele PNL, Crin Antonescu. Aceasta a ales o campanie "subtila", care la prima vederea nu are nicio legatura cu PE si pare a fi adresata copiilor. De abia ultimele secunde ale spotului releva adevaratele intentii ale candidatei.




PSD: ALEGE BINE !


Si PSD a adoptat o campanie electorala negativa, discursul social-democratilor axandu-se pe respingerea regimurilor politice europene de dreapta, "care au injurat Romania". Astfel, intreaga campanie se bazeaza pe ofensive la adresa contracandidatilor din PD-L si PNL. La fel ca si liberalii, si social-democratii l-au ales ca principala "victima" pe Traian Basescu, pe care il denigreaza cu fiecare ocazie.

Geoana sare la 'gatul' lui Basescu: Sloganul 'Sa traiti bine!' a devenit o batjocura


Spotul electoral al social-democratilor este unul foarte "artistic" care nu exprima nimic, desi incearca sa exprime ceva...cel putin la sfarsit cand apare sigla partidului. Regasim si in acest caz copilul ca lait-motiv.




PDL: "La bine si la rau"


Cel mai semnificativ lucru din campania PDL in aceste trei saptamani a fost aparitia unui "fals document de campanie – strategia anti-PSD, PNL". Controversatul document pus pe seama PD-L-ului prezenta analiza "adversarilor politici" (PSD si PNL) si modalitati de "distrugere" a acestora prin propaganda negativa si rememorarea trecutului prin discursuri anti-Nastase si anti-Iliescu. Acesta a fost asumat pana la urma de Agentia de Rating Politic.

Atac la PD-L prin intermediul unui fals document de strategie anti-PSD si PNL

In privinta discursurilor, democrat-liberalii nu s-au prea ocupat cu prezidentialele, cel putin nu in mod direct. Traian Basescu a ridicat totusi problema prin declaratiile sale hamletiene: "a fii sau a nu fi?"... inca o data presedinte?

Cand vine vorba de spot electoral, cel al PDL este de departe cel mai bizar. In spot isi face aparitia Theodor Stolojan care se plimba printr-un lan de grau si le explica cetatenilor despre cum "pamantul a fost mereu de partea noastra, iar acuma a venit timpul sa fim si noi de partea lui", un context in care nu ni-l l-am fi imaginat pe Stolojan.




UDMR: "O alianta maghiara"


UDMR-itii au ramas mai in umbra in aceasta campanie, concentrandu-se strict pe electoratul maghiar din Transilvania.

In spotul lor electoral, membrii uniunii isi exprima foarte clar intentiile, incurajeaza comunitatea maghiara si totodata poporul roman pentru a-i vota...partea proasta este ca poate fi inteles doar cu subtitrari.



PRM: Doi crestini si patrioti vor scapa tara de hoti (Vadim tudor si Gigi Becali – n. red.)

Si in cazul PRM situatia sta cam la fel deoarece nici acestia nu s-au concentrat prea mult pe campanie, singurele declaratii fiind cele ale presedintelui Vadim Tudor care si-a propus sa candideze la prezidentiale si zvonurile in privinta unei posibile fuziuni dintre PRM si PNG dupa euroalegeri.

PRM si PNG-CD ar putea fuziona daca obtin un scor bun la PE

Vadim Tudor 'presedinte', Becali 'prim-ministru'

PRM se bazeaza pe loialitatea electoratului ultranationalist, considerand inutila investitia intr-un spot electoral.


PNTCD: "PNTCD te reprezinta"


Singurul candidat scos in evidenta de taranisti, presedintele partidului Marian Milut, "s-a remarcat" prin atacul surorilor Coposu.

Milut 'impostorul', contestat de surorile lui Corneliu Coposu


Clipul taranistilor tinde spre unul standard, cu mici exceptii de sincronizare intre discurs si imagini. In principal PNTCD se concentreaza pe spatiul rural si promite bunastare cetatenilor (pe fondul unui cadru in care un barbat isi toarna un pahar de vin), isi exprima consideratiile pentru moralitate si origine (pe fundalul unei paini pe baza careia se face simbolul unei cruci) si isi prezinta afisul electoral in care toti candidatii sunt imbracati in costum si incaltati cu opinci.




EBA: Ia atitudine!


Elena Basescu a pornit in calitate de independent in batalia pentru PE, bazandu-se pe sloganul: "Nu e usor sa te cheme Basescu. Ia atitudine!". Mezina presedintelui s-a remarcat in campanie prin acte de caritate: vizita caminelor de copii si a azilelor de Batrani. Ne amintim cu totii incidentul cu "scaunul electric" si criticile aduse de presa straina la adresa Elenei - "Paris Hilton de Bucuresti".

Elena Basescu: Numai niste minti bolnave s-au putut gandi la scaunul electric

Nemtii fac misto de "Paris Hilton a Romaniei" si "ciobanul din Carpati"


"Candidata-Barbie" Elena Basescu atrage si atentia presei austriece


De asemenea nu putem trece cu vederea cea mai noua "bomba" lansata de EBA prin care isi exprima acordul fata de legalizarea marijuanei.

Elena Basescu ar putea fi de acord cu legalizarea marijuanei, daca va fi o decizie la nivelul UE


Spotul mezinei presedintelui o prezinta pe aceasta dansand impreuna cu oamenii la o manifestare politica, imbratisand copii si explicand electoratului, cu o voce suava, nedreptatile care i s-au facut datorita "nenorocului" de a se numi Basescu.




Culmea campaniei


Politicienii ar face orice pentru voturi si nimeni nu poate fi un exemplu mai bun decat candidatul pentru PE din partea PSD, Mariu Oprescu.

Acesta a initiat o competitie "pentru a ajuta tinerii care doresc sa intre in lumea modelling-ului", intitulata "Vreau sa fiu Model". Campania, initiata in scopuri umanitare, sau electorale, sau poate personale?, incita tinerele sa isi trimita "cele mai reusite poze" pe adresa blogului personal al cadidatului pesedist.

In schimbul imaginilor cu "ipostaze sexi" eurocandidatul le promite acestora cateva premii, dintre care, premiul cel mare "consta intr-o sedinta foto cu unul din cei mai bine cotati fotografi din Romania si realizarea unui book foto".




"Fetele care vor primi cel mai mare punctaj in urma voturilor de la vizitatorii site-ului vor fi declarate castigatoare", specifica regulamentul concursului.

Astfel, "domnisoarele ambitioase" isi etaleaza calitatile alaturi de "programul electoral PSD" si "proiectele pentru Parlamentul European" ale candidatului Marius Oprescu.


Romania europeana?


Va prezentam in cele ce urmeaza o lista de elemente tipice romanesti, adunate de Gandul, care ne fac sa ne intrebam: Incotro se indreapta tara? si In cine mai putem avea incredere in aceste conditii?

Puteti accesa galeria foto aici.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.