Politica 22 Mai 2009 19:03
Radu Berceanu sustine ca imaginea Romaniei la Bruxelles a fost afectata dupa ce, de la directia pentru Relatii Financiare Externe din minister, a fost trimis un studiu de fezabilitate prin care se solicitau 22 de milioane de euro pentru reabilitarea unor linii si transformatoare inexistente.
Berceanu a sustinut ca acest lucru s-a facut in perioada in care ministru al transporturilor era Ludovic Orban, noteaza NewsIn.

"Amanunte trebuie sa il intrebati pe domnul Orban, pentru ca pe vremea sa s-au intamplat aceste lucruri. Eu, de cand am venit, am luat masurile necesare. Eu am discutat cu cei de la Italferr, cei din departamenul care lucreaza la acest proiect s-au intalnit de mai multe ori. Ultima intalnire cred ca a fost acum vreo zece zile la care a participat si directorul de la UE care se ocupa in mod direct de Romania. Am incercat sa vedem cum putem sa deblocam cat mai rapid aceasta situatie pentru ca, dupa mine, ceea ce ma intereseaza cel mai mult, este ca intarziem aceste lucrari si mai ales ca putem sa pierdem sa accesam anumiti bani europeni un lucru ce ar fi foarte trist. In primul rand este vina celor de la Italferr care, ca si foarte multi altii, incepand de la consultanti si constructori care vin de prin strainatate, au impresia ca aici este mai usor sa faci niste lucrari mai putin bine si sa ia foarte multi bani. Cred ca toti trebuie sa inteleaga ca, si daca a fost asa ceva, s-a terminat. Bineinteles ca exista si o mare parte de vina a celor din companie si din minister care n-au urmarit ca aceste lucruri sa nu se intample si chiar daca au urmarit nu au fost foarte atenti. Aceasta greseala a fost facuta din combinarea mai multor tipuri de indolenta. A firmelor, care cred ca daca lucrezi in Germania, Italia trebuie sa fii foarte atent, dar daca lucrezi in Romania nu conteaza, si a celor din companie, care, de asemenea, nu sunt foarte convinsi ca locul lor de munca sau salariul e in vreo stransa legatura si cu calitatea sau viteza cu care se fac anumite lucrari", a precizat Radu Berceanu, aflat in comuna doljeana Calarasi, unde a participat la manifestarile prilejuite de zilele localitatii.

Acesta a mai subliniat faptul ca, dupa acest scandal, imaginea Romaniei va fi mai mult afectata decat este in prezent. "Imaginea Romaniei din punct de vedere a Ministerului Transporturilor este oricum foarte proasta, pentru ca domnul Orban nu se ducea la comisiile ministerelor transporturilor si trimitea cate un secretar de stat in locul lui. Pentru ca atunci cand a venit domnul Jacques Barrot si s-a aratat nemultumit de nivelul de pregatire in domeniul drumurilor de a atrage bani europeni, domnul Orban l-a amenintat ca o sa il parasca la fratele dumnealui ca e comisar european, ceea ce mi se pare ceva de domeniul penibilului, si, din acest motiv, nu s-a facut aproape nimic. De asta, avem oricum o imagine foarte proasta si acuma incercam sa indreptam", a declarat Radu Berceanu.

Conform documentului trimis de la Bucuresti la Bruxelles, compania italiana Italferr trebuia sa primeasca 22 de milioane de euro pentru modernizarea unei linii ferate, respectiv pentru reabilitarea liniilor de contact si a unor transformatoare. Este vorba despre tronsonul Craiova-Calafat ce presupunea inlocuirea liniei de contact, care asigura alimentarea cu energie electrica a locomotivelor, dar si a trans¬for¬matoarelor pentru 27.000 V. Insa, pe acest traseu nu a existat niciodata instalatie electrica, toate trenurile fiind tractate de locomotive diesel. Studiul de fezabilitate a fost respins, insa, de oficialii Comsiei Europene, care au sesizat neregula.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.