IPP mai solicita, in acelasi timp, "premierului Emil Boc demiterea Vicepresedintelui responsabil cu aceasta achizitie, Marian Muhulet, pentru a transmite cu adevarat un semnal ca ii pasa de banul public". ONG-ul considera ca intr-o perioada de criza ca cea de acum, "este imperativ necesar sa existe un proces de evaluare obiectiva si responsabila a oportunitatii achizitiilor efectuate de toate institutiile publice, cunoscut fiind faptul ca acestea reprezinta o sursa de venituri substantiala pentru multe companii care au dezvoltat in timp relatii stranse de colaborare cu autoritatile statutului".
Astfel, AEP a cerut si obtinut de la buget peste 1 milion de euro pentru a achizitiona acest pachet de softuri, in conditiile in care softul care a fost folosit la centralizarea rezultatelor pentru alegerile europene din 2007 poate fi folosit in prezent cu minime modificari: singurul aspect care a suferit schimbari este faptul ca in prezent alocarea mandatelor se va face pentru 33 de pozitii, in loc de 35, ca in 2007. Acest fapt nu implica insa nicio modificare in softurile folosite la nivel judetean, de catre Birourile Electorale Judetene, ci doar o corectie in softul ce ruleaza la nivelul Biroului Electoral Central, unde tot ce trebuie facut este sa se inlocuiasca cifra 5 cu cifra 3 la numarul mandatelor ce trebuie alocate. Aceasta operatiune simpla nu ar trebui sa dureze mai mult de 10 minute.
"Mai mult decat atat, chiar si in conditiile in care softurile ar trebui realizate din nou, firma care ar face acest lucru va beneficia, conform caietului de sarcini facut public de AEP, de sursele (codul) programelor din 2007. Ceea ce inseamna ca firma ar avea posibilitatea legala sa copieze parti importante din soft, daca nu integral, contra sumei de 1 milion de euro", mai scrie in comunicatul de presa.
IPP mai sustine ca, potrivit expertilor, achizitia unui nou soft este inutila, cel din 2007 fiind perfect functional cu minore modificari al caror pret nu are cum sa depaseasca 10.000 de euro. De altfel, Institutul a adresat si o solicitare oficiala Vicepresedintelui AEP, cerand explicatii cu privire la necesitatea achizitiei unui nou soft, insa Autoritatea tergiverseaza inexplicabil transmiterea unui raspuns.
Softul alegerilor a fost castigat de Siveco, iar patru firme au contestat la CNSC
Totusi, potrivit NewsIn, Autoritatea Electorala Permanenta(AEP) a incheiat procedurile de achizitionare a softului pentru alegerile europarlamentare, iar firma castigatoare, Siveco Romania, urmeaza sa semneze contractul dupa solutionarea contestatiilor altor patru firme participante.
Conform unor surse AEP, valoarea contractului ar fi sub 500 de mii de euro, din totalul alocat pentru achizitionarea softului alegerilor de 1 milion de euro.
Semnarea contractului cu Siveco Romania va avea loc dupa analizarea contestatiilor de catre Consiliul National de Solutionare a Constestatiilor, depuse de catre alte 4 firme participante: Net Consulting SRL, Efect Sistem SRL, IVU Traffic Technologies AG si Romsys SRL.
CNSC a precizat ca inca nu a primist de la AEP "toate documentele continute in dosarul achizitiei publice", chiar daca prima contestatie, cea formulata de Net Consulting dateaza din 16 aprilie 2009.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
5 jocuri de jucat cu copiii în zilele ploioase
Sursa: garbo.ro
-
Oana Radu a pierdut în instanță în fața fostului soț, Cătălin Dobrescu!...
Sursa: kudika.ro
-
Finanțare de 31,4 milioane euro de la OTP Bank România pentru Nusco Imobiliara
Sursa: futurebanking.ro
-
Indra Mihăilă, PepsiCo: Circa 95% din necesarul materiei prime provine din...
Sursa: retail.ro
-
Star Taxi, concurența Uber și Bolt, se extinde în Arad, Craiova, Galați și...
Sursa: wall-street.ro