Politica 13 Mai 2009 15:41
MApN a selectat 11 firme din strainatate furnizoare pentru statele membre NATO si UE, pe care le va invita sa participe la negocierile privind modernizarea fregatelor "Regina Maria" si "Regele Ferdinand" si printre care ar putea fi si BAE Systems.
"Pentru etapa a doua de modernizare a fregatelor avem documentatiile de atribuire finalizate, iar procedura specifica de negociere va fi demarata, zicem noi, inainte de mijlocul anului. Etapa a doua de modernizare, care are ca scop realizarea in totalitate a cerintelor Statului Major al Fortelor Navale, se va realiza printr-o procedura specifica, competitiva, la care vor fi invitate sa ia parte mai multe companii de renume. Se preconizeaza transmiterea invitatiilor de participare la inceputul semestrului doi al anului curent, in iunie", a declarat, pentru NewsIn, secretarul de stat pentru Armamente din MApN, Ionel Aurel Lascu.

Potrivit unor surse militare, costul modernizarii fregatelor ar putea sa se ridice la aproximativ 500 de milioane de euro.

Astfel, MApN a selectat 11 firme pentru a participa la o procedura specifica de negociere, care a fost aprobata prin hotarare de guvern, pentru adjudecarea contractului de modernizare a fregatelor "Regina Maria" si "Regele Ferdinand".

Departamentul pentru Armamente a comunicat ca firmele care urmeaza sa fie invitate reprezinta principalii furnizori din Europa si SUA si au desfasurat contracte pentru navele noi sau modernizate din cadrul flotelor apartinand NATO si UE. Totusi, MApN a comunicat ca lista firmelor are un caracter confidential si nu poate fi publicata.

Surse militare au declarat ca printre firmele selectate de MApN se regaseste compania italiana Orizzonte Sistemi Navali si cea olandeza Thales Group. De altfel, in cursul anului 2006, compania Oto Melara a incheiat un contract cu Romtehnica pentru livrarea munitiei de 76 de mm pentru fregatele T 22, pe care l-au finalizat in 2008. La licitatie ar putea sa se inscrie si compania BAE Systems, de la care au fost cumparate navele, insa aceasta va avea un dezavantaj, intrucat nu si-a respectat angajamentele de offset in cadrul primului contract pe care l-au avut cu MApN, potrivit reprezentantilor ministerului.

Acestia mai spun ca procedura se va desfasura dupa principiul dialogului competiv si va dura intre 6-9 luni, iar finalizarea lucrarilor este preconizata sa aiba loc peste alti trei ani-patru ani.

Ministerul Aparatii doreste, insa, ca firma ce va fi desemnata castigatoare sa termine lucrarile mai repede, pentru ca in 2011-2012 echipamentele care se afla in acest moment pe fregate ar trebui sa iasa din uz. Practic, in lipsa modernizarii, cele doua fregate nu vor mai putea face fata cerintelor NATO si nu vor mai putea participa la misiuni internationale.



Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.