Astfel, presedintele Camerei Deputatilor are alocate de 2 masini, iar pentru Cancelaria Presedintelui 5 masini, in timp ce fiecare membru al Biroului Permanent beneficiaza de cate o masina. Tot de cate o masina beneficiaza si cei 5 lideri ai grupurilor parlamentare, secretarul general, secretarii generali adjuncti, transmite NewsIn.
In ceea ce priveste consumul lunar de carburant, presedintele Camerei Deputatilor, membrii BP, liderii grupurilor parlamentare si secretarul general beneficaza de o cota de 750 de litri pentru fiecare autoturism. Pentru comisiile permanente si comisiile comune, speciale si comisiile de ancheta sunt alocate in total 24 de masini, avand o cota de consum de cate 500 de litri de carburant.
De asemenea, masinile pentru grupurile parlamentare trebuie sa aiba un consum minim de 200 de litri de carburant, pentru fiecare autoturism. Fiecarui deputat membru a unui grup parlamentar ii sunt alocati 13,5 litri de carburant, pe luna, pentru deplasarea sa in Bucuresti si Ilfov. Astfel, grupul minoritatilor nationale si cel al UDMR au alocate cate 2 masini, grupul PNL - 3 masini, iar grupurile PSD+PC si PDL - cate 5 masini.
Pe langa masina alocata fiecarui deputat in teritoriu, alesii mai beneficiaza de 24 de autoturisme de teren, folosite "pentru deplasarile in conditii deosebite", cum ar fi perioada de iarna sau alte situatii deosebite. Potrivit memorandumului privind functionarea parcului auto, pe timpul noptii, intre orele 22.00 - 06.00, "este asigurat transportul de la/ la domiciliul persoanelor care au activitati, in baza unei solicitari scrise".
In acelasi timp, pentru delegatii si actiuni de protocol sunt repartizate 16 masini, iar pentru "transportul organizat al deputatilor" alte 12 masini.
Democrat-liberalul Sever Voinescu a declarat ca Biroul Permanent al Camerei a aprobat normativul privind utilizarea parcului auto al Camerei, care prevede un consum scriptic de combustibil redus cu peste 4.000 litri/an fata de vechiul normativ. Voinescu a explicat ca normativul a fost modificat, conform recomandarilor Curtii de Conturi, astfel incat consumul de combustibil sa fie calculat pe post, si nu pe tip de masina, cum faceau deputatii.
"In 2007, a avut loc un control al Curtii de Conturi, care a facut cateva recomandari, una fiind de esenta, prin care s-a modificat filosofia de calcul a acestor normative. S-a cerut ca consumul de combustibil sa nu mai fie calculat pe tip de masina, ci pe post, pentru ca se intampla ca in intervalul in care un deputat indeplineste o anumita functie, sa se schimbe masinile. Si atunci nu se putea modifica normativul de fiecare data" a explicat secretarul Biroului Permanent al Camerei.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Semnele că ai un suflet trezit spiritual
Sursa: garbo.ro
-
1 milion de clienți ING Bank au beneficiat de asigurări NN
Sursa: futurebanking.ro
-
Evenimentele astrologice din mai ne învață cele mai frumoase lecții de până...
Sursa: kudika.ro
-
Ciolacu anunță că TAROM își va „scoate cheltuiala” în doi ani
Sursa: wall-street.ro
-
Programul Sezamo de Paște: până când putem face cumpărături și ce reduceri a...
Sursa: retail.ro