Riscul ca Brasovul sa ramana fara nici un aeroport din cauza disputelor politice a fost eliminat printr-un minunat consens: se fac doua aeroporturi, unul mai mare, planuit de PNL si PSD, si celalalt mai mic, al PDL. Intre ele sunt 30 de metri!

Cele doua tabere politice care s-au contrat dur in ultimii doi ani pe seama construirii unui aeroport la Brasov s-au intalnit ieri, la ora 13.30, la Primaria Brasov, pentru a cadea la o intelegere. In urma discutiilor, lucrurile s-au lamurit de ambele parti. Astfel, Brasovul va avea doua aeroporturi, unul al PNL sustinut de PSD si unul al PDL, mai mic.

In ultima perioada, reprezentantii de seama ai PDL - Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, deputatul Valeriu Tabara, seful Comisiei de agricultura de la Camera Deputatilor, si chiar Adriean Videanu, ministrul Economiei - s-au opus construirii aeroportului de la Brasov, in varianta propusa de presedintele PNL al Consiliului Judetean Brasov, Aristotel Cancescu, si sustinuta de reprezentantii PSD, cel mai vocal fiind ministrul pentru IMM-uri, Constantin Nita.

Argumentele invocate "pe surse“ de catre reprezentantii PDL spuneau ca aeroportul propus de PNL-PSD nu este viabil, deoarece costa suspect de putin, doar vreo 100 de milioane de euro. Ca termen de comparatie s-a oferit proiectul Aeroportului de la Adunatii Copaceni, pentru care ministrul liberal al Transporturilor, Ludovic Orban, preconizase ca va cheltui in jur de 1,5 miliarde de euro.

S-a mai spus ca firma Intelcan TechnoSystems Inc. din Ottawa - Canada, cea care a castigat licitatia organizata de Consiliul Judetean Brasov pentru a construi si a exploata aeroportul, a pus o serie de conditii-cheie in planul de business al afacerii care dezavantajau clar partea romana. Se vorbea de faptul ca, daca in primul an de la deschiderea aeroportului nu se vor inregistra un milion de pasageri pe an si 250.000 de tone de marfa, ratele pentru creditul afacerii vor fi suportate de catre CJ Brasov.

In studiul de fezabilitate realizat de catre o companie canadiana, act care a stat la baza planului de business, se preconizeaza faptul ca aeroportul din Brasov va inregistra in primul an de activitate in jur de 345.000 de pasageri, ajungandu-se la un milion de pasageri abia in anul sase de functionare. Acest lucru demonstreaza ca sursele din PDL au intoxicat ziaristii cu privire la acest aspect.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.