Presedintele Rompetrol, Dinu Patriciu, a declarat, ieri, la Ploiesti, in cadrul simpozionului "Industria de petrol si gaze prahoveana in perspectiva aderarii Romaniei la Uniunea Europeana" - organizat de catre Petroleum Club - ca s-a bucurat extrem de mult de votul din Franta si Olanda referitor la Constitutia europeana si ca "sunt convins ca vor urma si altele". Liderul PNL Prahova a atacat in termeni duri si dorinta Romaniei de a intra cu orice pret in Uniunea Europeana.

"Traim intr-o epoca a populismului si ne integram in ceea ce e rau in Europa. Ar trebui sa luam exemplul Americii, nu sa copiem milimetric legislatia pentru a bifa unele capitole. Din pacate, asta facem. Romania are un handicap imens produs de cei 50 de ani de comunism, economia noastra negasindu-si locul decat prin migratia fortei de munca. Noi am mers pe mana unui sistem care avea in rol central statul si se stie bine ca acesta este un prost administrator. Trebuie sa spunem foarte clar oamenilor ca integrarea in UE nu ne va aduce bani, ci dimpotriva vom cheltui bani. Uniunea Europeana nu este un fel de Mos Craciun. Noi, ca oameni de afaceri, trebuie sa privim spre tarile care vor ramane in afara Europei dupa ce ne vom integra in structurile sale. Trebuie sa invatam sa facem afaceri pe banii altora, asa cum se intampla in Statele Unite, acolo unde, pe langa un dolar sau cinci ai tai, investesti 99, respectiv 95 de dolari ai altora", a mai spus Patriciu.

Adevarul

Sursa: Adevarul