Potrivit raportului realizat de Open Society Foundation, guvernul roman nu a adoptat niciun fel de legi care sa asigure stabilitatea financiara si independenta televiziunii publice, pe care continua sa o controleze. Dimpotriva, politicienii au transformat televiziunea publica in institutie aservita lor, si nu interesului public. "In Romania, pentru prima data de la caderea comunismului in 1989, televiziunea publica este condusa acum de un politician - Alexandru Sassu (n.r. - actualul presedinte al Societatii Romane de Televiziune), venit din pozitia de secretar executiv al PSD", se mentioneaza in raport.
O alta constatare legata de audiovizualul public din Romania se refera la faptul ca societatea civila este impiedicata, practic, sa aiba reprezentanti in organismele de conducere ale instrumentelor media finantate din bani publici. Mai mult, nu exista prevederi legale care sa vizeze conflictul de interese si gradul de competenta al celor din conducerea audiovizualului de stat.
Numarul posturilor TV din Romania, estimat in raport la peste 200, demonstreaza apetitul pentru investitiile in media. Sursele de finantare a statiilor TV raman, insa, "un mister", in ciuda prevederilor legale care cer transparenta din acest punct de vedere. In acelasi context, raportul mentioneaza Romania ca fiind singura tara in care se cunosc macar adevaratii patroni ai posturilor de televiziune.
In privinta obiectivitatii, raportul face un comentariu in termeni oarecum optimisti. "Desi acoperirea disputelor politice in media este inca partinitoare, audiovizualul incepe, treptat, sa fie tratat de patroni ca afacere, decat ca instrument pentru promovarea propriilor interese", se arata in raport.
Tot in concluziile privind Romania, raportul face referire la prezentarea cazurilor de coruptie in media. In astfel de situatii, se spune in raport, politicienii si autoritatile statului prefera "sa investigheze" mai degraba jurnalistii, decat problemele scoase la iveala de acestia.
Calitatea programelor TV este, si ea, pusa la zid in raportul Open Society Foundation. "Televiziunile din Romania nu au facut niciun efort comun in favoarea programelor de calitate", se mentioneaza in raport. Romanii se uita la televizor, in special, pentru emisiunile de divertisment, preferand sa se informeze de la posturile de nisa si de pe internet, concluzioneaza raportul.
Television Across Europe 2008, subintitulat "More channels, less independence" (Mai multe posturi, mai putina independenta), a monitorizat evolutia din ultimii trei ani a audiovizualului public si privat in noua tari europene, si anume Albania, Bulgaria, Cehia, Italia, Litualia, Polonia, Macedonia, Romania si Slovacia.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
5 Semne că cineva îți consumă energia fără să-ți dai seama și cum să îți...
Sursa: kudika.ro
-
Test de spiritualitate: Ce zodie îți iese în cale până la final de an și cum...
Sursa: garbo.ro