Ne apropiem de euroalegeri, a caror campanie electorala va incepe pe 8 mai si se va desfasura pana pe 6 iunie. CNA a decis ca spoturile electorale pentru europarlamentre vor fi difuzate doar in cadrul emisiuinilor radio-tv electorale si vor avea o durata de maxim 60 de secunde.

Consiliul National al Audio-Vizualului a stabilit ca intre 21 si 28 aprilie, candidatii la euroalegeri trebuie sa se adreseze in scris posturilor private de radio si televiziune pentru a solicita timp de antenna pe care intentioneaza sa ii utilizeze.

De asemenea, comunicatul CNA precizeaza ca tarifele pentru spoturile electorale vor fi stabilite in urma negocierilor desfasurate cu toti reprezentantii candidatilor pentru euroalegeri.

Timpii de antena oferiti competitorilor electorali, potrivit dispozitiilor art. 7, trebuie sa respecte ponderea stabilita, adica sa nu depaseasca 60 de secunde.

In ceea ce priveste emisiunile electorale, CNA a stabilit ca radiodifuzorii publici si private pot acorda acces competitorilor electorali numai prin: Emisiuni de promovare electorala, emisiuni de dezbatere si spoturi electorale.

Potrivit CAN, accesul competitorilor electorali la serviciile publice de radio si televiziune precum si la emisiunile electorale de dezbatere difuzate de posturile private de radio si de televiziune este gratuit.
Difuzarea, in direct sau inregistrata, a mitingurilor sau intalnirilor electorale, a conferintelor de presa ori a altor activitati de campanie ale competitorilor electorali este considerata emisiune de promovare electorala; difuzarea trebuie marcata in mod corespunzator pe toata durata, in cazul televiziunii, respectiv trebuie identificata ca atare, in cazul radioului, transmite CAN

La alegerile parlamentare din toamna anului trecut, candidatii au fost obligati sa plateasca pentru aparitiile la TV cu caracter electoral. Unele posturi, insa, au refuzat sa faca publice tarifele, invocand ca aparitiile unor candidati nu s-au produs in emisiuni cu caracter electoral, transmite NewsIn.

In septembrie 2008, membrii CNA au votat varianta finala a proiectului de decizie privind regulile de desfasurare a campaniei electorale pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului in audiovizual. Dupa mai multe dezbateri impreuna cu reprezentantii posturilor de televiziune, membrii CNA au decis ca, in cadrul campaniei electorale, politicienii sa plateasca pentru aparitiile la posturile de radio si televiziune private doar in cadrul emisiunilor de promovare electorala, nu si pentru cele la emisiunile consacrate dezbaterilor electorale.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.