Deputatul PNL, Alina Gorghiu critica decizia ministerului Educatiei de a "sterge" istoria din orarul elevilor de clasa a XII-a si considera ca acest lucru va duce la o slabire a sistemului educational in Romania.

Potrivit Ordinului nr. 3310 al Ministerului Educatiei, Cercetarii si Inovarii, din 2 martie 2009, istoria nu se mai gaseste in aria curriculara de la invatamantul pentru ciclul superior al liceului, filiera tehnologica.

Astfel, istoria nu mai are nicio ora alocata in programul elevilor de clasa a XII-a, incepind cu anul scolar 2009 - 2010. Ordinul mentionat anterior face referire explicita la "istoria integratoare" exclusa din aria curriculara la aproape 60 de specializari - industrial, agricol, telecomunicatii, silvic, textile, constructii etc. Ca atare, in aproximativ 80% din invatamantul liceal romanesc nu se va mai studia istoria in clasa a XII-a.

"Consider ca acest ordin dat de Ministerul Educatiei incalca abuziv dreptul tuturor elevilor la educatie, in conditiile in care, din septembrie 2009, istoria se va preda la clasa a XII-a doar in liceele de elita", sustine deputatul PNL intr-un comunicat de presa remis redactiei 9am.

Gorghiu le reaminteste celor de la Ministerul Educatiei de Recomandarea nr. 15 din 2001 a Comitetului de Ministri al Consiliului Europei care arata ca istoria "trebuie sa ocupe un loc central in educatia unor cetateni responsabili si implicati activ in viata politica si in cultivarea respectului pentru diferentele intre popoare", astfel incat "sa fie o componenta fundamentala a constructiei europene liber consimtite".

Abuzul mi-a fost semnalat de un grup de profesori de istorie din tara care, in cursul acestei saptamani, va depune o petitie in acest sens la Comisia pentru Cercetarea Abuzurilor, Coruptiei si pentru Petitii din care fac parte.

Alina Gorghiu aminteste ca aceasta nu este prima masura fara logica luata la Ministerul doamnei Andronescu. "Toate balbaielile doamnei Andronescu nu demonstreaza decat faptul ca doamna ministru conduce Educatia dupa bunul sau plac, aplicand criterii subiective unui sistem care afecteaza sute de mii de copii. Daca Ministrul Educatiei nu agreeaza personal anumite materii, este problema dansei, insa nu putem patrona un sistem aplicand un management subjugat regulilor freudiene", incheie deputatul PNL.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.